גפני: "היהדות החרדית נאבקת לשמור על המדינה כמדינה יהודית כערך עליון"

    איתי גדסי No Comments on גפני: "היהדות החרדית נאבקת לשמור על המדינה כמדינה יהודית כערך עליון"

    השניים נפגשו לשעה ארוכה ושוחחו על נושאים רבים העומדים על הפרק בחברה הישראלית

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני נפגש מוקדם יותר היום (שני) עם שגריר ארצות הברית בישראל החדש מר תומאס ניידס. השניים שוחחו במשך שעה ארוכה על הנושאים הרבים העומדים על סדר יומה הציבורי והפוליטי בישראל.

    גפני סקר במשך שעה ארוכה, את העמדה העקבית של 'דגל התורה' בכל הנוגע למאבק על האידיאולוגיה היהודית בארץ ישראל והעקרונות שהציבור החרדי נלחם למענו לאורך השנים.

    גפני אמר לשגריר שמאז ימי מנחם בגין, מרן הרב שך זצוק"ל הנחה את נציגי הציבור החרדי להתנגד לכל הסלמה בשטח ונגד כל התגרות באומות והחשיבות בשמירה על קשר הדוק עם ארה"ב כידידתה הטובה של ישראל, אנו רואים במעורבות האמריקאית חשיבות אסטרטגית בנעשה באזור.

    השגריר האמריקאי סיפר כי הוא בארץ שמונה שבועות בלבד ועושה כל מאמץ להכיר את הציבור החרדי ואת כל רבדי האוכלוסיה בישראל כדי לעשות כל מה שיכול לחזק את הקשר לישראל. "ביקרתי בבני ברק אצל גדולי התורה, וביקרתי בערים נוספות בישראל ומה שמנחה אותי בהתאם למדיניות של נשיא ארה"ב – הוא לפעול להמשך שיתוף הפעולה לטובתה ובטחונה של ישראל וזה מעל לכל עבורנו".

    שני האישים קיימו דיון מקיף על שלל נושאים ציבוריים והרב גפני סקר בפניו את עמדת היהדות החרדית בנושאים השונים הציבוריים והפוליטים שעל הפרק.

    השגריר הודה להרב גפני על הפגישה וביקש לשמור על המשך ערוץ ישיר בינם באופן אישי, וזאת להמשך שיח ושיתוף פעולה הדוק גם עם שגרירות ארה"ב בישראל.

    לאחרונה מבקר השגריר ארה"ב החדש מטעם ממשל ביידן, בערים החרדיות ובבתי גדולי ישראל, בכדי לעמוד מקרוב אחר הצרכים והבעיות שעומדות על סדר היום של הציבור החרדי והישראלי. בראיון עימו הבהיר כי בניגוד לשגריר הקודם הוא אינו מתכוון לבקר בהתיישבות.



    0 תגובות