ברגע האחרון: גידול ענק הוסר מראשו של צעיר מביתר עילית

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ברגע האחרון: גידול ענק הוסר מראשו של צעיר מביתר עילית

    רגע לפני אסון הצליחו הרופאים הנוירוכירורגיים במרכז הרפואי שערי צדק להציל את חייו של צעיר בן 20 | מנהל המחלקה ד"ר נבו מרגלית: "הצעיר הוכנס לניתוח ראש חרום כאשר נשקפת סכנה מיידית לחייו ולרגע חששנו שאנו מאבדים אותו והוצא ממנו גידול ענק" | לאחר שלשה ימים שוחרר הצעיר לביתו

    צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צעיר כבן 20 תושב ביתר עילית הגיע למיון כללי בשערי צדק בליווי הוריו ואשתו העומדת לפני לידה. התלונה: מגרנה חזקה מאוד עד כדי ערפול הכרה ובחילות קשות. בני המשפחה הסבירו לרופאים כי הצעיר סובל כבר מספר שנים ממגרות וכי במשפחה ידועה רגישות תורשתית וכמה בני משפחה סובלים ממיגרנות.

    צוות הרופאים הבכירים של היחידה הנוירולוגית והנוירוכירורגית בראשותו של ד"ר נבו מרגלית והרופא התורן שהיה כונן במשמרת ד"ר ליאור גונן הוזעקו למיון ובבדיקה ראשות נראה היה כי לא מדובר במקרה רגיל של מגרה. במהלך ההמתנה במיון איבד הצעיר את הכרתו ואולם מאוחר יותר התאושש והובהל לצילום סיטי דחוף.

    הצילום לא הותיר כל ספק, הצעיר סובל מגידול ענק מימדים בראשו וזה מה שיוצר את הלחץ הבלתי נסבל עד כדי איבוד הכרה. "לרגעים אחדים היה נראה לנו שאנו מאבדים אותו חלילה ונערכנו לכל תרחיש שיתפתח", אומר ד"ר נבו מרגלית.

    הרופאים נערכו לניתוח חרום להצלת חייו של הצעיר ובינתיים ייצבו את מצבו כדי שניתן יהיה להכניסו לניתוח ראש בדחיפות. בני המשפחה עסקו במקביל בהתייעצויות על בני משפחה ויועצים רפואיים ואולם הרופאים הסבירו להם שהמצב אינו מאפשר להשתהות וכי נדרש להריץ את הצעיר לניתוח בהול.

    הצעיר הובהל אכן לניתוח דחוף במהלכו הוצא מראשו גידול ענק "בגודל של אשכולית" וכעבור מספר שעות בחדר התאוששות התעורר והחל לתקשר עם סובביו. הצוות הרפואי כמו גם בני המשפחה התרשמו מההתקדמות המהירה ואף מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין הגיע לבקר את הצעיר ולחזות בפלא.

    הוריו של הצעיר סיפרו כי "מזה כמה שנים שהוא מתלונן על כאבי ראש ונאמר לנו שזה מגרנה. לפני כשנה וחצי בוצע לו סיטי ראש שיצא תקין ונקי לחלוטין ועל כן ההסבר היחיד היה מגרנה. מסתבר שבחודשים האחרונים בנוסף למיגרנה ממנה סבל, התפתח גידול בראש שהוסיף כאב ולחץ כבד ביותר".

    "באותו הבוקר הבנו שהפעם מדובר בהיתקף קשה ביותר וכי יש לגשת לטיפול רפואי. ראינו אותו מעורפל הכרה ורצינו להקל עליו. ההבחנה המהירה של הרופאים והניתוח המהיר שבוצע לו פשוט הצילו את חייו ממוות. אנו אסירי תודה למנהל נוירוכירורגיה ד"ר נבו מרגלית וצוות הרופאים המומחים שבמחלקה על הטיפול המהיר והמוצלח".

    כחלוף 3 ימים השתחרר הצעיר לביתו כשהוא מתאושש והולך על 2 רגליו כאחד האדם והמשפחה נערכת בקרוב לשמחה מושלמת לאחר שהצעיר ואשתו יהפכו להורים במזל טוב.



    0 תגובות