לקראת עונת הרישום לישיבות: מנהלי שובו התכנסו

    אבי יעקב No Comments on לקראת עונת הרישום לישיבות: מנהלי שובו התכנסו

    לקראת פתיחת עונת הרישום התקיים כנס משותף של מנהלי 'שובו' ואברכי 'כנסת ישראל' לחיזוק הרישום והפנייה לישיבות הקדושות | רבי בנימין פינקל: "התרגשות לראות את האברכים היקרים נותנים מכוחם מרצם וזמנם למען בניו של הקדוש ברוך הוא" | תיעוד

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת פתיחת הרישום לבתי הספר, נערכה במוצאי שבת סעודת מלווה מלכה בשילוב ערב הדרכה והכוונה לאברכי רשת הכוללים של 'כנסת ישראל' מאזור המרכז הלומדים באופן קבע עם תלמידי רשת בתי הספר 'שובו'. המעמד נערך במרכז מוסדות 'כנסת ישראל' במבשרת ציון בהשתתפות הנהלת רשת שובו ורבני כולל 'כנסת ישראל'.

    את המעמד פתח מנכ"ל שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן שתיאר בפני רבני הכוללים את ימי הבראשית לפני יותר משלושים שנה, בהתהוות שובו כפי חזונו של מייסד הרשת ראש מועצג"ת בארה"ב מרן הגר"א הכהן פאם זצוק"ל. "במקביל" סיפר הרב גוטרמן: "נערכו ההתייעצות אצל גדולי התורה בארץ הקודש ובראשם אצל מרן ראש הישיבה בעל האבי עזרי זיע"א שעודדו ודחפו להקמתה של רשת שובו". הרב גוטרמן הוסיף בדבריו וציין את שיתוף הפעולה הנפלא של 'שובו' עם קרן ההסעות ועם 'כנסת ישראל' המהווה בניית קומה נוספת במפעל הענק של הרשת.

    לאחר מכן נשא דברים ראש הכוללים הגר"י קניג שציין כי ללימוד המשותף של תלמידי שובו עם רבני כולל כנסת ישראל יש שלוש מטרות: "עצם הלימוד, הקשר האישי שנוצר בין התלמיד לבין האברך, ומעל הכל ההפניה להמשך לימוד במוסדות תורניים, מה שבס"ד מביא את התלמידים לזכות בחיי תורה ובהקמת בתים של תורה בדרך ישראל סבא, שזו המטרה העיקרית של כל הפעילות".

    בהתרגשות מרובה קיבלו המשתתפים את פני הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א משגיח ישיבת מיר שנשא את המשא המרכזי במעמד. הגר"ב פינקל חלק עם האברכים את תחושותיו ואמר: "מילים יגמדו את התרגשותו לראות את האברכים היקרים מופלגים בתורה ומופלגים ביראה שנותנים מכוחם מרצם וזמנם למען בניו של הקדוש ברוך הוא. אני מקנא בכם. היה ראוי שאתם תברכו אותי ולא להיפך". את דבריו סיים בברכה לכלל האברכים, להנהלת רשת שובו ולראשי מוסדות כנסת ישראל ולכל העוסקים במלאכת הקודש כי ברכת השם תלווה את כל מעשיהם לרוב שפע ברכה עד בלי די.

    מיד בסיום דברי המשגיח התקיים פאנל מעשי בהשתתפות רכזי עולם הקירוב: הרב יעקב מויאל רכז ההכוונה והרישום של קרן ההסעות, הרב שימי אלבוים והרב שלמה הלפרין רכזי רישום והפניה ברשת שובו והרב חיים ברונר רכז הארצי של כנסת ישראל. במהלך הפאנל הועלו רעיונות מעשיים ופרקטיים למינוף הלימוד המשותף של אברכי הכוללים עם תלמידי הרשת להיות בחינה של לימוד המביא לידי מעשה, התקיים דיון עם האברכים במה הכי נכון להתחיל ללמוד עם התלמידים, במהלכו הביא הרב מויאל את דבר מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שהורה לו להעדיף ללמוד עם התלמידים גמרא מאשר הלכה.

    המעמד המרומם ננעל בדברי ברכה מסמנכ"ל רשת שובו הרב דוד איבגי ומנכ"ל מוסדות 'כנסת ישראל' הרב יעקב דינר. בסיום המעמד הוענק לאברכים שי אישי ומיוחד מתנת רשת 'שובו' וכן את קובץ תורת מבשר חלק ז' שיצא לאחרונה ע"י מוסדות כנסת ישראל. ברשת שובו ובמוסדות כנסת ישראל מציינים כי בס"ד בשבועות הקרובים יתקיים ערב גיבוש נוסף לרבני הכוללים הלומדים עם תלמידי בתי הספר של שובו מאזור הצפון.



    0 תגובות