פעוט כבן שנה פונה לביה"ח במצב קשה לאחר שנחנק מלחמנייה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פעוט כבן שנה פונה לביה"ח במצב קשה לאחר שנחנק מלחמנייה

    צוות טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום הצליח לחלץ את האוכל מפיו של הפעוט והוא פונה להמשיך טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים, כשהוא מונשם ומצבו מוגדר קשה אך יציב

    צילום: דוברות 'צוות הצלה'
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעוט כבן שנה פונה לבית החולים לאחר שנחנק מלחמנייה שאכל בגן ילדים בשכונת מאה שערים בירושלים. חובשים ופראמדיקים שהגיעו למקום פעלו לחלץ את הלחמנייה שגרמה לחנק וביצעו בו פעולות החייאה שכללו הנשמות ועיסויי לב לאחר שאיבד את הדופק והנשימה.

    צוות טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום הצליח לחלץ את האוכל מפיו של הפעוט והוא פונה להמשיך טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים, כשהוא מונשם ומצבו מוגדר קשה אך יציב.

    שמו לתפילה: משה ברוך בן גיטל לרפואה שלמה.

    יחיאל שטרן חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום הפעוט היה ללא הכרה תוך כדי הדרכת חנק ממוקד איחוד הצלה ונמסר לנו כי נחנק כשאכל לחמנייה. ביצענו בו פעולות החייאה בסיוע צוות ניידת טיפול נמרץ ולמרבה הנס חולצה חתיכת לחמנייה מקנה הנשימה. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קשה אך יציב".

    פראמדיקית מד"א דבורה צ'צ'שוילי וחובש בכיר במד"א דוד תורגמן סיפרו: "הפעוט שנחנק ממזון היה מחוסר הכרה, תוך כדי פעולות ההחייאה המתקדמות שכלל הנשמות ועיסויים ובעזרת ציוד רפואי מיוחד חילצנו מגרונו חתיכת מזון שחסמה את קנה הנשימה. מצבו של הפעוט התייצב וליבו שב לפעום בצורה סדירה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשהוא מונשם".

    לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2017-2021) מתו 19 ילדים כתוצאה מחנק ממזון. למעלה מ-25% מהמקרים התרחשו בגנים ובמוסדות חינוך. ב-89% מהמקרים הילדים היו מתחת לגיל 4.

    אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "ילדים צעירים נמצאים בסיכון גבוה לחנק ממזון. אצל ילדים קטנים קנה הנשימה צר מאוד, ומיומנויות הלעיסה שלהם אינן מפותחות מספיק. כתוצאה מכך הם נוטים לשאוף את המזון עד לחסימת דרכי האוויר.

    במסגרת חוק הפיקוח על מעונות היום, מחויבים כל צוותי הגנים לעבור הדרכת בטיחות בה אנו נותנים דגש רב להנחיות לאכילה בטוחה. על הצוותים להקפיד שהילדים יאכלו בישיבה, בהשגחה צמודה, ללא פעילות אחרת במקביל, ולוודא כי האוכל המוגש מתאים ליכולות ההתפתחותיות של כל ילד. אנחנו קוראים להורים לבדוק שהצוותים בגן עברו את ההדרכה והם פועלים בהתאם".



    0 תגובות