בתוך 12 שעות: רעידת אדמה נוספת הורגשה בצפון

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בתוך 12 שעות: רעידת אדמה נוספת הורגשה בצפון

    רעישת האדמה שמקורה בטבריה הורגשה בערים טבריה, עפולה ונצרת. בפיקוד העורף מסרו כי הרעידה הייתה בעוצמה 3.5

    תרגיל המדמה רעידת אדמה | ארכיון צילום: יניב נדב / Flash90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רעידת אדמה נוספת הורגשה לפני זמן קצר בצפון הארץ, בערים טבריה, עפולה ונצרת. המוקד היה בטבריה. בפיקוד העורף מסרו, כי בשעה 12:28 הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.5 במרחק 16 ק"מ דרומית-מזרחית לטבריה".

    ד"ר רן נוף, סיסמולוג מהמכון הגאולוגי אמר בריאיון לגל"צ: "בקיץ 2018 הייתה סדרה של רעידות אדמה לאורך תקופה ממושכת באזור הכנרת, יכול להיות שגם כאן יהיה מצב דומה. הבעיה העיקרית שלנו כמדענים היא שאין לנו דרך לחזות מה יקרה".

    ד"ר נדב וצלר מהמכון הססמולוגי אמר ל'כאן חדשות': "הרעידה נקלטה בכל התחנות בישראל. היא דומה בעוצמתה לרעידה שהייתה בלילה. קצת פחות מדרגה 4. בין שתי אלה שהורגשו היו כ-20 קלות מאוד שלא הורגשו, אבל נקלטו במכשירים".

    גם אמש (מוצאי שבת) הורגשה רעידת אדמה בצפון הארץ. במכון הגיאולוגי עדכנו כי בשעה 23:36 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.7, במרחק של 16 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן. במשטרה עדכנו כי עשרות קריאות התקבלו במוקדי 100, לא דווח על נפגעים או על נזק ואין חשש לצונאמי. רעידת האדמה הורגשה גם בירדן ובלבנון.

    בפיקוד העורף חידדו את ההנחיות כיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה:

    השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

    השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

    השוהים בקרבת חוף הים – יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

    הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.



    0 תגובות