בנט: "תהליכי הרכש הביטחוני בממשלה הזאת נקיים משיקולים זרים"

    איתי גדסי No Comments on בנט: "תהליכי הרכש הביטחוני בממשלה הזאת נקיים משיקולים זרים"

    ראש הממשלה התייחס גם למתווה הפיצויים לנפגעי מירון: "אנחנו נאשר היום מתווה פיצויים של כחצי מיליון שקלים לכל משפחה שאיבדה את יקיריה באסון. מדובר על מקרים הומניטריים קשים מאוד, משפחות שהגיעו ממש לפת לחם, וממשלת ישראל מושיטה להן יד. המדינה לוקחת אחריות"

    צילום: לע"מ
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וידאו: עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס היום (רביעי) בפתח ישיבת הממשלה להצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות, עליה תצביע הממשלה: "היום תובא להצבעת הממשלה ההחלטה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות. חשוב לי לומר לאזרחי ישראל כולם: תהליכי הרכש הביטחוני בממשלה הזאת נקיים משיקולים זרים. המצפן היחיד של כולנו הוא ביטחון ישראל.

    הפגנת תמיכה בוועדת חקירה לפרשת הצוללות מול משרד רה"מ

    "בשבוע שעבר חתמנו בשעה טובה על רכש שלוש צוללות. זאת פעולה חשובה מאין כמותה לביטחון המדינה, עשרות שנים קדימה, וזאת אחרי עיכוב חמור של שנים. זה בסופו של דבר מה שחשוב – להבטיח את רציפות היכולות האסטרטגיות של מדינת ישראל".

    בנט התייחס לאחר מכן ליום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה: "השבוע אנחנו נציין את יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה. ב-27 בינואר, לפני 77 שנים, שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ. על העולם מוטלת חובה לזכור ולהתמודד עם המשמעויות של השואה, טרגדיה שאין דומה לה בתולדות העמים, אבל עיקר המשימה מוטל עלינו, על העם היהודי ועל מדינת ישראל.

    "לכן, הממשלה תגדיל את השתתפות המדינה בתקציב יד ושם בכ-30 מיליון ש"ח נוספים בשנה הקרובה. טוב שהעולם זוכר. אני אדבר השבוע בפני כל השגרירים בישראל בנושא זה, וגם עלינו כממשלה מוטלת החובה לוודא שיד ושם ממשיך לשמר את זיכרון השואה בארץ ובעולם.

    "בהמשך לזה, היום אנחנו נאשר הפניית משאבים נוספת למלחמה ב- BDS. תראו, האנטישמיות בימינו לובשת ופושטת צורות. האנרגיה הזאת כיום, של שנאה ליהודים, מופנית פעמים רבות למדינת היהודים. חובתנו כמדינת ישראל לחשוף אותה, גם כשהיא בתחפושת, ולהילחם בה".

    בנט התייחס גם להצעה בפני הממשלה לפיצויים לנפגעי אסון מירון: "האסון במירון – הממשלה הזאת עושה היום תיקון גדול ביחס להתנהלות העבר. אנחנו נאשר היום מתווה פיצויים של כחצי מיליון שקלים לכל משפחה שאיבדה את יקיריה באסון. מדובר על מקרים הומניטריים קשים מאוד, משפחות שהגיעו ממש לפת לחם, וממשלת ישראל מושיטה להן יד. המדינה לוקחת אחריות, עוד לפני מסקנות ועדת החקירה הממלכתית, שיכולות עוד לקחת זמן.

    "בנוסף, השנה, ההילולה במירון כבר תיראה אחרת. אנחנו נאפשר לקיים אותה בצורה בטוחה. מי שעולה למירון – לא צריך לסכן את חייו. אני סומך על שר הדתות, ועל שאר השרים בהקשר הזה.

    הפיצויים לא יחזירו את 45 האנשים שנהרגו שם, אבל לפחות יסייעו למשפחות לעבור את התקופה הכל כך קשה הזאת. לסיכום, אם אתה מאמין שאפשר לקלקל – תאמין שאפשר גם לתקן", סיים בנט.



    0 תגובות