מחקר: כ-20 אלף ישראלים ניצלו ממוות בזכות החיסונים

    אתר קול חי No Comments on מחקר: כ-20 אלף ישראלים ניצלו ממוות בזכות החיסונים

    דו"ח אירופי חושף את ההשפעה הדרמטית של החיסונים: ישראל במקום השלישי ביבשת במניעת מוות באמצעות החיסון. ניתוח מיוחד של הנתונים שערך פרופ' גרוטו עבור "ישראל היום" מגלה: אלמלא החיסונים, מניין המתים היה מזנק ל-30 אלף בקירוב. פרופ' גרוטו: "הוכחה כי החיסון יעיל גם בגל האומיקרון"

    חיסון שלישי צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאז החלו חיסוני הקורונה בישראל ניצלו ממוות לפחות כ־20 אלף ישראלים, ואלמלא החיסונים מניין המתים עד כה עלול היה להגיע לכ־30 אלף איש (כולל 8,371 קורבנות הקורונה שמתו מאז תחילת המגיפה).

    נתונים דרמטיים אלו עולים מניתוח נתונים מיוחד שערך עבור "ישראל היום" פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות והמשנה למנכ"ל המשרד. הנתונים שערך וחישב גרוטו מתבססים על הניתוח שערך המרכז לבקרת מחלות של אירופה (ECDC), אחד הגופים החשובים בעולם למעקב אחר מחלות ומגיפות. מדובר בהערכה זהירה מאחר שהיא מתייחסת רק לבני 60 ומעלה. לדברי גרוטו, יש עוד כמה אלפי ישראלים לפחות, בני פחות מ־60, שניצלו בזכות החיסונים.

    על פי נתוני משרד הבריאות, מאז תחילת מבצע החיסונים ב־19 בדצמבר 2020 ועד אתמול קיבלו כ־6.7 מיליון ישראלים את המנה הראשונה של החיסון לקורונה, כ־6 מיליון קיבלו את המנה השנייה, כ־4.4 מיליון קיבלו את המנה השלישית, וכ־600 אלף ישראלים כבר קיבלו את המנה הרביעית של החיסון. עוד עולה מהנתונים כי הסיכון של ישראלי לא מחוסן למות מקורונה גדול פי שמונה בהשוואה לאדם מחוסן, וכי גם בגל החמישי של האומיקרון נשמר יתרון אדיר למחוסנים, שהסיכון שלהם למות מקורונה קטן פי חמישה לעומת מי שאינו מחוסן.

    "לא 'כמו שפעת'": פרופ' גרוטו, מומחה לבריאות הציבור ולאפידמיולוגיה ומרצה באוניברסיטת בן־גוריון בבאר שבע, אמר אתמול ל"ישראל היום" כי "חלקים מסוימים בציבור ובקרב מומחים המתבוננים כעת בגל האומיקרון, טוענים כי זו הוכחה כי מדובר במחלה קלה 'כמו שפעת', אלא שזוהי טענה מופרכת שכן לא מובאת בחשבון ההשפעה החשובה של החיסונים, שמונעת תחלואה קשה ותמותה בהיקפים גדולים גם כעת מול גל האומיקרון".

    לדברי פרופ' גרוטו, "בניתוח שערך המרכז לבקרת מחלות של אירופה (ECDC) ואשר פורסם בנובמבר 2021, נבדק מספר מקרי המוות בקרב מבוגרים מעל גיל 60 אשר נמנעו בזכות החיסונים במדינות האזור האירופי של ארגון הבריאות העולמי, ובהן גם ישראל. הבדיקה התייחסה לקבוצת גיל זו שכן כ־90% ממקרי התמותה הם מעל גיל 60. המחקר, אשר פורסם באתר Eurosurveillance, הניח כי שיעורי מניעת התמותה על ידי חיסונים הם 60% אחרי מנה אחת ו־95% לאחר שתי מנות".

    ואכן, לדברי פרופ' גרוטו, "מהמחקר עולה כי בתקופה שבין דצמבר 2020, תחילת מבצעי החיסון בארץ ובחו"ל, לנובמבר 2021 מדורגת ישראל במקום השלישי במספר מקרי המוות שנמנעו כתוצאה מחיסונים, וכי נמנעו 15,662 מקרי מוות בתקופה זאת בישראל. בתקופה זו נפטרו בישראל 3,972 איש מעל גיל 60, ואלמלא החיסונים היו נפטרים 19,634 אנשים בישראל".



    0 תגובות