מאות מחסידי ברסלב התכנסו לאירוע היסטורי • תיעוד

    נתי קאליש No Comments on מאות מחסידי ברסלב התכנסו לאירוע היסטורי • תיעוד

    כינוס אדיר התקיים בליל ט"ו בשבט לאברכי ובחורי ברסלב המשתתפים בפרויקט 'לטייל בתורתו' ששם לו מטרה לעודד את לימוד הספה"ק ליקוטי מוהר"ן בעיון | באירוע השתתפו זקני ומשפיעי חסידות ברסלב ובסופו התקיים פאנל מעמיק בראשות כמה מהמשפיעים

    שלומי כהן צילום: שלומי כהן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כנס ייחודי ורב-רושם התקיים השנה בליל ט"ו בשבט, לכלל בחורי חסידות ברסלב המשתתפים בפרויקט האדיר 'לטייל בתורתו' – לעידוד לימוד הספה"ק ליקוטי מוהר"ן בעיון. במסגרת הפרויקט משתתפים מאות בחורים ואברכים המקבלים מידי חודש בחודשו מלגה חודשית ועוסקים במשך חודשים רצופים בתורה נבחרת אחת בליקוטי מוהר"ן אותה לומדים בעיון, כהוראת רבי נחמן מברסלב זיע"א – שיעיינו ויטיילו בתורתו וידייקו בה ויחדשו בה עצות לעבודת השי"ת, הלכה למעשה.

    הפרויקט הינו פרי יוזמתו של הר"ר מרדכי גוטליב, אותו הגה ויזם בהשראת אביו הנערץ הרה"ח רבי שלמה אהרן זצ"ל שנמנה על חשובי טובי המוחות העיוניים בתורת רבי נחמן מברסלב בדור האחרון. עם מלאות שנתיים ימים להקמת הפרוייקט, התקיים עתה כנס הגיבוש הראשון למאות בחורי ישיבה-גדולה הלומדים בכלל הישיבות החסידיות בארץ.

    הכנס שעמד בסימן "פירותיך מתוקים", נערך באולמי טשכנוב המפוארים בירושלים, לצד שולחנות ערוכים בטוב טעם לסעודת מצוה כיד המלך, במטרה להוקיר ולכבד את מאות הבחורים העוסקים יום יום בלימוד ה'תורה הזמנית' בליקוטי מוהר"ן בעיון ובעמקות, כראוי וכיאות להם.

    ראשון הנואמים היה הגה"ח רבי אפרים קעניג שליט"א, מנהיג קהילת ברסלב צפת המעטירה, אשר הביע את התרגשותו לראות את המחזה המפעים של מאות פנים טהורות של בני נעורים המשקיעים עצמם בלימוד תורת רבי נחמן זיע"א. כמו כן דיבר בשבח הלימוד העיוני, שניתן להשיג באמצעות לימוד ספרי תלמידו הגדול של רבי נחמן, ה"ה רבי נתן מברסלב זיע"א שיום הולדתו חל בט"ו בשבט, אודותיו התבטא רבי נחמן כי אילולא רבי נתן לא היה נשאר ממנו דף אחד.

    את המסע המרכזי נשא יוזם ומייסד פרוייקט 'לטייל בתורתו' הר"ר מרדכי גוטליב שחידד את העובדה שבכנס האדיר הזה של מאות בחורים היושבים ולומדים יום יום ליקוטי מוהר"ן בעיון, יש אמירה ברורה ומופרשת כלפי כל העולם: "יש ליקוטי מוהר"ן בעולם, ויש בספר הזה כח לשנות חיים, ולהעניק עומק ומשמעות בכל רובדי החיים המעשיים, וכמו שרבי נחמן התבטא: שהספר שלו הוא אתחלתא דגאולה, ואכן דווקא בתקופתנו הספר הזה תופס תאוצה ונלמד יותר ויותר בעיון" אמר גוטליב והאריך במה שראה אצל אביו ה"ה הרה"ח רבי שלמה אהרן זצ"ל, את חשיבות לימוד ליקו"מ ואת צורת הלימוד בעיון שראה אצלו, כאשר הוא מקדיש את כל כוחותיו ומרצו לדבר זה. וציין כי כל כוחותיו בהעמדת מיזם קדוש זה, הינו מכח אביו זצ"ל.

    לאחר מכן התקיים חידון שאלות על התורה הזמנית הנלמדת בליקוטי מוהר"ן בתקופה זו, תורה כ"ב המכונה 'חותם בתוך חותם' – המבחן התקיים באמצעות תכנית 'קליקרים' חווייתית ונושאת פרסים, אשר הותירה רושם רב על המשתתפים, ולקראת סיום הכנס התקיים פאנל נרחב ומעמיק בראשות המשפיעים הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א, הרה"ח ר' יואל משי-זהב שליט"א, הרה"ח ר' יהושע קליין שליט"א בצירוף הר"ר מרדכי גוטליב – יוזם ומייסד הפרויקט.

    הפאנל עסק בנושא העיון בליקוטי מוהר"ן, לאור הביקוש הרב וההתעניינות הגוברת בכל מרחבי עולם החסידות, המבקשים לעמוד על העומקים והמשמעויות הצפונים בספר הספרים של רבי נחמן מברסלב זי"ע: ליקוטי מוהר"ן, אשר מתוך העיון ב'תורות' המרכיבות את ספרו, יכול כל יהודי ויהודי להפיק ולמצות עצות לחיים רוחניים של עבודת השי"ת, כפי שהתבטא רבי נחמן בעצמו.
    כנס זה הינו הכנס הראשון בסדרת כנסים עולמיים המתוכננים לשנה הקרובה. הכנס הותיר את רישומו בלבבות המשתתפים, כשהכול יוצאים מגדרם מרוב התפעלות למראה ה'פירות המתוקים' – וכפי שמבטא היטב הסלוגן שהוביל את הכנס: יש ליקוטי מוהר"ן בעולם.

     



    0 תגובות