על רקע גל האומיקרון: מזרחי-טפחות במתווה לדחיית הלוואות

    עפר גדנקן No Comments on על רקע גל האומיקרון: מזרחי-טפחות במתווה לדחיית הלוואות

    המתווה רלבנטי ללקוחות משכנתא, לבעלי חשבון עו"ש ולעסקים קטנים

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גל האומיקרון שבימים אלה נמצא בעיצומו, מתאפיין בשיעורי הדבקה גבוהים במיוחד וכתוצאה מכך, גורם לפגיעה לא פשוטה בשגרת החיים של אזרחי המדינה. המספרים חסרי התקדים של המאומתים והמבודדים, מייצרים אתגר כלכלי לא פשוט למשקי בית ולעסקים רבים, שחווים ירידה משמעותית בהכנסות וחשש ליכולתם לעמוד בהתחייבויות כספיות שנטלו על עצמם.

    על מנת לאפשר ללקוחות הבנק לצלוח את התקופה הזו בשלום, יוצא בימים אלה מזרחי-טפחות במתווה מיוחד לדחיית הלוואות. המתווה רלבנטי ללקוחות משכנתא, לבעלי חשבון עו"ש ולעסקים קטנים.

    לקוחות משכנתא: אפשרות להקטין ההחזר החודשי עד ל-50% – לקוחות בעלי משכנתא בבנק, יכולים להקטין, על-פי בחירתם, את ההחזר החודשי שלהם ב-25% או ב-50% לתקופה של עד 12 חודשים. גם האופן שבו יחזירו את החלק מההחזר החודשי שלא שילמו בתקופת ההפחתה, נתון לבחירתם: או שהסכום שהצטבר ייפרס לאורך יתרת תקופת ההלוואה המקורית, או שתקופת ההלוואה תוארך להם, בהתאם לתקופה שבה שילמו החזרים מופחתים. יצוין, שעל מנת לאפשר להם להקטין את ההחזרים החודשיים בקלות ובמהירות, יוכלו לקוחות המשכנתא המעוניינים בכך לבצע את התהליך, באופן עצמאי, באתר הבנק, באמצעות חיפוש: 'הקטנה זמנית של תשלומי המשכנתא'.

    משקי בית: דחייה או פריסת ההלוואה – ללקוחות הבנק שלהם יש הלוואה צרכנית-קמעונאית, יאפשר הבנק אחת משתיים: או לדחות את תשלומי הקרן של ההלוואה לתקופה של עד 6 חודשים.

    או לחילופין, להאריך את תקופת ההלוואה עד לתקופה של 36 חודשים, באותה ריבית שבה ניתנה ההלוואה מלכתחילה.

    עסקים קטנים: דחיית ההלוואה – ללקוחות עסקיים המוגדרים בבנק 'עסקים קטנים', יאפשר הבנק דחייה של קרן ההלוואה לתקופה של עד 12 חודשים. יצוין, שבכל המקרים שבהם תתבצע דחייה או פריסת ההלוואה: במשכנתאות, בהלוואות צרכניות או בהלוואות לעסקים קטנים, הבנק לא יגבה עמלה בגין פעולה זו, ולא יהיה שינוי בריבית ההלוואה.

    פניות בעניין הלוואות צרכניות של משקי בית או עסקים קטנים, תטופלנה בסניף שבו מתנהל החשבון, בהתאם לשיקולים ולתבחינים שעל-פיהם מאושרות בקשות אשראי.

     לדברי ישראל אנגל, סמנכ"ל ומנהל החטיבה הקמעונאית במזרחי-טפחות, למרות שאין מתווה מחייב של בנק ישראל, הבנק החליט לצאת למהלך באופן וולנטרי, מתוך רצון לעמוד לצד הלקוחות בתקופה לא פשוטה זו. "זמן קצר לאחר שפרצה מגפת הקורונה, ברבעון השני של 2020, יצאנו ביוזמה של דחיית הלוואות ללקוחות, שמאוחר יותר התחברה עם המתווה של בנק ישראל. המסקנה מהניסיון הזה היא חד משמעית: לקוחות רבים נעזרו באפשרות הזו כדי לצלוח את החודשים הבעייתיים, ומיד אחר כך חזרו לפעילות כלכלית רגילה, ובמקביל לתשלום מלא של ההלוואות".



    0 תגובות