עו"ד גונן בן יצחק: "המשטרה הפכה לפוליטית, זו חרפה"

    מהדורת הבוקר No Comments on עו"ד גונן בן יצחק: "המשטרה הפכה לפוליטית, זו חרפה"

    עו"ד גונן בן יצחק ממחאת בלפור שוחח עם 'קול חי' והתייחס לפריצה לניידים של מפגיני המחאה: "המשטרה הלכה צעד רחוק מידי והתייחסה לפעילי המחאה כמו למחבלים; אני נמצא במאבק ארוך מול המשטרה על הפעלת אמצעים לא חוקיים גם כלפי אנשים אחרים – למשל הפעלת מכת"זיות נגד חרדים, זו חרפה"

    צילום: צילומסך מתוך ערוץ היוטיוב תנועת המחאה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי 'מחאת בלפור' ואיש שירות הביטחון הכללי לשעבר מתייחס לפרשית השימוש המשטרתי בתוכנת ריגול לפריצה לניידים של אזרחים תמימים ללא צו ולפרסום שבין היתר בוצע שימוש בתוכנה לחדירה לניידים של מפגיני מחאת בלפור: "ידענו שהמשטרה עוקבת אחרינו בכל מיני אמצעים, אבל אף אחד לא חשב שזה מגיע למצב שמשתמשים בנשק סייבר נגד פעילי המחאה", אומר בן יצחק בשיחה עם איתי גדסי ויעקב פרידמן במהדורת הבוקר.

    לדבריו "המשטרה הלכה צעד רחוק מידי והתייחסה לפעילי המחאה כמו למחבלים. זה קורה בין היתר משום שמשטרת ישראל בשנים האחרונות הפכה למשטרה פוליטית שמופעלת על ידי פוליטיקאים וזה המחיר של זה".

    הוא נשאל האם הכעס שלו הוא בשל כך שזה הופעל כלפי מפגיני בלפור: "אני כועס על העיקרון שבו מדינת ישראל משתמשת בנשק כזה כלפי אזרחים, במקרה הזה זה כלפינו. אני נמצא במאבק ארוך מול המשטרה על הפעלת אמצעים לא חוקיים גם כלפי אנשים אחרים – למשל הפעלת מכת"זיות נגד חרדים. הוצאתי מכתבים וכל הזמן אני פועל נגד זה. אפילו מי שהיה מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו אמר שהוא נגד הפעלת מכת"זיות על מפגינים".

    עו"ד בן יצחק, התייחס להערתו של פרידמן על כך שהמכתזיות הופעלו בעיקר או אפילו רק כלפי מפגינים חרדים ואמר: "אתה צודק, וזו חרפה שאין כדוגמתה".

    הוא נשאל על התחושה שבה פרוצים לך לנייד: "ברמה האישית אני פחות מרגש מזה בין היתר משום שבאתי מהשב"כ ואני מכיר את הדברים אלה, אבל ברמה הכללית התחושות הן קשות, החדירה לפרטיות והעובדה שהדברים האלה בוצעו שלא בצדק. אני לא רואה בעיה שיפרצו לטלפון של פעיל שעומד לבצע פיגוע, אבל יש בעיה גדולה שזה נעשה כלפי פעילי מחאה תמימים".

    ביחס לתגובות המשטרה לפרסום, אמר בן יצחק: "זה התחיל מהכחשה גורפת ועכשיו הם אומרם 'אנחנו לא עוקבים אחרי אזרחים תמימים', אבל מי קובע איזה אזרח הוא 'תמים'. זו בדיוק בעיה, יש פה מדרון חלקלק. אדם הולך להפגין על ערך שחשוב לו בצורה הכי חוקית אבל מישהו מחליט שזה לא 'תמים' ופורצים לו לטלפון".



    0 תגובות