מרוץ נגד הזמן: חודשו המגעים להסדר טיעון עם נתניהו

    אתר קול חי No Comments on מרוץ נגד הזמן: חודשו המגעים להסדר טיעון עם נתניהו

    נתניהו והפרקליטות חידשו את המגעים להסדר טיעון, בצל הערכה כי בזמן שנותר לכהונת מנדלבליט לא ריאלי להספיק לסיים את המשא ומתן ולחתום על הסדר

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר קיפאון בין הצדדים: ב'חדשות 13' מפרסמים כי המגעים בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לפרקליטות על הסדר טיעון חודשו היום (רביעי) וגורמים במשא ומתן אומרים כי היממות הקרובות יהיו קריטיות "פיצוץ או מו"מ אינטנסיבי".

    על פי הפרסום, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה סיכמו על מתווה להסדר הטיעון, שיכלול כמובן קלון ועונש של בין 7 ל-9 חודשי עבודות והעבירו אותו לפרקליטי ראש האופוזיציה. בפרקליטות עומדים על כך שהקלון יהיה חלק מהסדר הטיעון ולא ישאירו את ההכרעה לבית המשפט לבדו. המשמעות של קלון היא שנתניהו יאלץ להתפטר מהכנסת ולא יוכל לשוב אלה במשך 7 שנים מיום סיום ריצוי העונש.

    אתמול פורסם בפרקליטות ממתינים לתגובת נתניהו בנושא הקלון שמהווה תנאי סף מבחינת הפרקליטות ואם יסכים יוכלו הצדדים להתחיל במשא ומתן של ממש ולדון בניסוח כתב האישום, עניין גורלי לכשעצמו שעשוי להשפיע על העונש שייגזר ועל האפשרות שבית המשפט יקבל או שלא את גזר הדין המוצע בהסדר הטיעון.

    בתחילת השבוע פורסם כי נתניהו כבר הביע את הסכמתו לסוגית הקלון, אך פרקליטי נתניהו הוציאו הודעה בה הבהירו כי "בניגוד לפרסום, נתניהו לא הודיע שהוא מוכן לקלון"

    במשרד המשפטים אמרו אמש כי היועמ"ש מנדלבליט העריך שאפשרות ההגעה להסדר בפרק הזמן, עד סיום תפקידו של מנדלבליט בסוף החודש – אינו ריאלי.

    כזכור, על פי ההסדר העומד על הפרק הפרקליטות תיסוג מהאישום כנגד נתניהו בתיק 2000 ותמחק את סעיף השוחד בתיק 4000. במסגרת ההסדר נתניהו יואשם במרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 ו-4000 וירצה את מאסרו בדרך של עבודות שירות.



    0 תגובות