שר הביטחון הציג את חוק הגיוס; מקלב: "מי שתומך בחוק חותר תחת קיומנו"

    אבי רבינא No Comments on שר הביטחון הציג את חוק הגיוס; מקלב: "מי שתומך בחוק חותר תחת קיומנו"

    שר הביטחון בני גנץ הציג את חוק הגיוס במליאת הכנסת התייחס ליעדים שמציב החוק ופנה אל הנציגים החרדים, "חבריי החרדים הנמצאים פה במליאה – אני בטוח שלא נגיע לשימוש בהם". מקלב: "ערך הלימוד גדול יותר מהגיוס לצבא. הצבא זה לא ערך, אלא זה צורך בטחוני" | צפו בנאומים

    צילום: פלאש90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ההצבעה על 'חוק הגיוס' שצפוי לעבור בתמיכה מלאה של רע"מ ככל הנראה, שר הביטחון בני גנץ הציג היום (שני) במליאת הכנסת את החוק והתייחס ליעדים שנקבעו בחוק, "על מנת להשיג את יעדי הגיוס, פועלים בצה"ל להרחבת מסלולי שירות מותאמים לציבור החרדי, שיבטיחו שמי שנכנס חרדי ישמור על זהותו. ישנם גם מנגנונים שמטרתם להבטיח עמידה ביעדים כדי שנשמור על הצרכים הביטחוניים".

    ח"כ ינון אזולאי תקף את החוק בחריפות ואמר, "תפקידינו למסור את נפשנו על לימוד התורה שלנו. אתם לא תכפו על בני התורה לצאת מהישיבה, אתם יודעים מי לא לומד?". נאומו של אזולאי בכנסת:

    צילום: פלאש90

    שר הביטחון גנץ התייחס ליעדים ופנה לנציג הציבור החרדי בכנסת ואמר, "חבריי החרדים הנמצאים פה במליאה – אני בטוח שלא נגיע לשימוש בהם. אני רואה אתכם ואת החברה שאתם מייצגים שותפים מלאים בתהליך שבו נשמור על עולם התורה, ונשמור על עוצמתה ולכידותה של ישראל".

    גנץ התייחס לביצוע הרפורמה בגיוס ואמר, "זוהי אחת הרפורמות המורכבות, החשובות והמשמעותיות לביטחון ישראל ולחוסנה של החברה הישראלית. לצערי, ישנם עיכובים בהתנעתה – אבל אני מתכוון לעמוד על כך שהיא תתקדם".

    ח"כ אורי מקלב תקף את חוק הגיוס בנאומו במליאה ואמר: "אנחנו מאמינים כי גם מי שעתיד להצביע בעד חוק זה חושב כך וכל המשנה ידו על התחתונה – לפני 3,334 שנה קיבלנו את התורה מאז ועד היום לא היה רגע אחד שפסק לימוד התורה בעם ישראל, כי זה קיומנו".

    מקלב הבהיר כי "החוק הזה מחליש את לימוד התורה, ערך הלימוד גדול יותר מהגיוס לצבא. הצבא זה לא ערך, אלא זה צורך בטחוני, התורה היא ערך וכאשר יש לימוד תורה הצורך בצבא קטן. לומדי התורה ממיתים עצמם באוהלה של תורה בגלל ערך לימוד התורה".

    מקלב ציין כי "בארה"ב אין אחד הטוען כי לומדי התורה הם 'משתמטים', כי אין שם חובת שירות בצבא, לצערנו אין עדין שוויוניות בין לומדי התורה לאלו שלא לומדי התורה, – חסרים לומדי תורה בארץ ישראל, אנחנו צריכים להגדיל את מספר לומדי התורה בארץ, לשם על כולנו לחתור".

    לכן סיכם מקלב כי "מי שתומך בחוק המחליש את לימוד התורה בארץ ישראל חותר תחת קיומנו. עוד לפני קום מדינת ישראל למדו תורה בארץ ישראל, – אין שום זכות מוסרית למנוע לימוד תורה בארץ ישראל, אין שום זכות לקבוע בחוק כי לומד תורה בארץ ישראל הוא עבריין!, שום חוק לא יערער זאת".

    הנאום של אורי מקלב

    צילום: פלאש90


    0 תגובות