ועדת החוקה דנה בחוק להגבלת כהונה: "חוק חשוב ומאוזן"

    איתי גדסי No Comments on ועדת החוקה דנה בחוק להגבלת כהונה: "חוק חשוב ומאוזן"

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב: ,החוק ימנע ריכוז כוח שלטוני ויקדם ניקיון כפיים ומנהל תקין; אקדם את הכנסת החוק כך שיחוקק במושב הזה" | השר סער: "יחליף את המציאות של כהונה ללא הגבלה וישנה את המציאות לטובה"

    צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה של הכנסת דנה היום (שני) בהצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים לקראת הכנתו לקריאה שניה ושלישית.

    היו"ר ח"כ גלעד קריב פתח את דיון הוועדה ואמר כי בכוונתו לסיים את הכנת החוק במושב הקרוב: "חוק הגבלת הכהונה הוא חוק חשוב ומאוזן ובכוונתי לקדם את הכנתו כך שיחוקק במושב הזה. זהו חוק שימנע ריכוז של כח שלטוני ויקדם ניקיון כפיים ומנהל תקין. בניגוד לטענות נגדו, החוק אינו סותר את עקרונות הדמוקרטיה הפרלמנטרית, אלא דווקא מחזק את תפקידן של המפלגות, ואת הבחירה של כל אזרח במפלגה ולא באיש בודד.

    "הוועדה תקיים דיון מעמיק ורציני כראוי לחוק יסוד ולסוגיות משטריות. העובדה כי החוק אינו חל באופן רטרואקטיבי ואינו משפיע על דמות פוליטית כזו או אחרת באופן ספציפי, תאפשר דיון ענייני, שתכליתו אחת – חיזוק החיים הדמוקרטיים בישראל".

    שר המשפטים גדעון סער אמר: "במגעים שהתקיימו בין יום הבחירות במרץ להקמת הממשלה בחודש יוני, הוצע לנו ע"י הליכוד לחוקק חוק הגבלת כהונה עם יסוד רטרואקטיבי. היו כמה ורסיות, אך הייתה נכונות מצד הסיעה הגדולה באופוזיציה לחוקק כך. איננו מציעים זאת".

    צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

    השר סער פירט את תוכן ההסדר: "הגבלת הכהונה היא ל-8 שנים רצופות. בישראל שתי קדנציות יכולות להיות שנה, לכן אנחנו מונים את הקדנציות כאילו היו תקופות כהונה מלאות של הכנסת. הוספנו שגם תקופות כהונה אחדות יכולות להיחשב כהונה רצופה אם חלפו פחות משלוש שנים בין תקופת כהונה אחת לעוקבת לה".

    הוא פנה ליו"ר הוועדה ח"כ קריב ואמר: "רוב גדול מאוד של הציבור מאמין שתיקון כזה חיוני ותומך בכך ואני מודה לך על אמירתך שנוכל להשלים את החקיקה במושב הנוכחי. התחייבנו לקבע את העיקרון באופן מידי. הממשלה מכהנת 7 חודשים אבל אני מאמין שהיעד שהצבת ניתן להשגה. השינוי שינוי חשוב מאוד אבל נקודתי".

    עוד אמר סער: "עיקרון הגבלת הכהונה יחליף את המציאות של כהונה ללא הגבלה וישנה את המציאות לטובה. התחייבנו שנשנה את העיקרון, רוב גדול בציבור תומך במהלך ונעביר כבר אותו במושב הנוכחי".



    0 תגובות