עו"ד פורר: "אם האישום מבוסס, מדוע הפרקליטות רוצה את ההסדר?"

    מהדורת הבוקר No Comments on עו"ד פורר: "אם האישום מבוסס, מדוע הפרקליטות רוצה את ההסדר?"

    עו"ד דוד פורר, פרקליט לשעבר בשיחה עם 'קול חי': "עיסקת טיעון גורמת למבוכה לפרקליטות בגלל הנסיגה מסעיף השוחד. הם הולכים לעיסקה הזו אולי בגלל עניין אישי של מנדלבליט, או כדי להרחיק את נתניהו מהפוליטיקה או אולי בגלל מעורבות נוני מוזס. לא ברור שהסדר הטיעון יפתור את בעיית השסע בין המחנות"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוה"ד והפרקליט לשעבר, דוד פורר שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המשא ומתן להסדר טיעון בין נתניהו לפרקליטות. "מנדלבליט עושה קולות של מהר מהר ונראה כאילו הוא רוצה לזרז את חתימת העסקה. יש גם קולות של התנגדות בפרקליטות אבל אני חושב שגם נתניהו וגם מנדלבליט החליטו שהם רוצים את העסקה".

    פורר הסביר: "מבחינת נתניהו מרגע שהוא מוכן לפרוש מהחיים הפוליטיים אז העסקה היא מצוינת כי הוא לא נותן כמעט כלום חוץ מהפרישה. מבחינת מנדלבליט אני חושב שהוא רוצה לשים את הנושא מאחוריו. יש בעיה מבחינת הפרקליטות, הסדר הטיעון הזה הוא ויתור מאוד גדול על התזה שהם הציגו בשנים האחרונות לפיה יש להם אישום שוחד מבוסס. אני חושב שבעדים שנשמעו עד עכשיו עלה שאין אישום שוחד מבוסס".

    לדבריו "בעצם העסקת טיעון הפרקליטות מודה שהשוחד אינו מבוסס. וכל זאת בלי שהגיעו עדי הגנה. העדים של התביעה עצמה לא הוכיחו את השוחד ולכן זה מעלה את השאלה למה הוא הוגש אם אלה הראיות".

    עוד הוסיף פורר: "למרות שזה גורם לה מבוכה לסגת מאישום השוחד, למרות זאת הפרקליטות הולכת לעסקה הזאת וזה אומר שיש לה מטרה אחרת יותר חשובה ופה השאלה מהי. אולי בגלל עניין אישי של מנדלבליט, אולי כדי להרחיק את נתניהו מהפוליטיקה או אולי בגלל מעורבות נוני מוזס. אי אפשר לדעת".

    "כל מי שעוקב אחרי המשפט רואה וגם בפרקליטות רואה שסעיף השוחד לא מצליח להיבנות אבל אם הפרקליטות הייתה מבינה שהיא לא מצליחה להוכיח אותו אז היא הייתה צריכה לחזור בה מהאישום הזה בלי עיסקה", אומר עו"ד פורר.



    0 תגובות