הכנסת תציין 73 שנים להקמתה בשורת אירועים שיתקיימו במשכן

    איתי גדסי No Comments on הכנסת תציין 73 שנים להקמתה בשורת אירועים שיתקיימו במשכן

    במתווה שנותר לאחר צמצום של חלק מהתכנית בעקבות הקורונה: ישיבת המליאה המסורתית • השקת תערוכת משפטי אחדות ייחודית שתוצג על קירות ״הפרסה״- מסלול כניסתם של חברי הכנסת למליאה • דיוני ועדות בסימן אחדות • מפגשי ח"כים בזום ועשרות סיורים וירטואליים לציבור הרחב

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכל כבר היה מוכן: מטס חגיגי של רביעיית מטוסי קרב בשמי הכנסת אליו הוזמנו 5 סמלי השלטון וכן הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר; קירות ענקיים ברחבת הכניסה למשכן שתוכננו להיות מוצבים כמצע עבור אומני רחוב ידועים שיעטרו 'גרפיטי בסימן אחדות'; תזמורת צה"ל שהוזמנה ללוות את משמר הכבוד של הכנסת בשיריו של יורם טהרלב ז"ל; אירועי ראווה בהשתתפות כלבי משמר הכנסת כבר תואמו לקבלתם של אלפי ילדי בתי ספר וגני ילדים; שחזורים היסטוריים של ועדות דרמטיות תוכנו לאכלס את חדרי הוועדות ואפילו תחרויות בישול בין חברי כנסת בהנחיית שפים מוכרים נשארו רק על לוח התאומים; אלו הם רק חלק קטן מהאירועים שתוכננו ללוות את חגיגות ט"ו בשבט שיתקיימו השנה בכל זאת בסימן אחדות ותחת הסיסמא "מגוון דעות – כנסת אחת" אך בהקפים אחרים. בשל העלייה בגל התחלואה הכללית והתפשטות זן האומיקרון הנחה יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי לצמצם באופן משמעותי את האירועים והטקסים הרשמיים.

    היום (שני, 17.1.22 – ט"ו בשבט) תציין הכנסת את יום הולדתה ה-73 בשנת ה-55 למשכן, במתווה מצומצם של אירועים במשכן הכנסת ובמרחב הווירטואלי, נוכח התגברות גל הקורונה.

    אירועי היום יפתחו בסדרת סיורים מקוונים לתלמידי מערכת החינוך ולקהל הרחב, בהדרכת מדריכי מרכז המבקרים, אשר ימשכו ברצף עד לשעות הערב. כמו כן, יתקיים באולפן לשכת העיתונות הממשלתית שבכנסת, פאנל תקשורת בהנחיית חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ומספר כתבים פרלמנטריים.

    את המשך הבוקר ילוו אירועי "טוב משותף" – סדרת מפגשי שיח מרתקים של צמדי חברי כנסת משני צדי המתרס הפוליטי, בהנחייתו של של הכתב יניר קוזין.

    אירוע השיא של הצהריים יפתח בשעה 14:30 בדמות תערוכה ייחודית שכותרתה: "מגוון דעות – כנסת אחת" שהוקמה בשיתוף עם המוזיאונים: מוזיאון רבין, מוזיאון בגין, מוזיאון דוד בן גוריון ומוזיאון ז'בוטינסקי ושבמסגרתה יוצגו לראשונה על קירות "הפרסה", ציטוטים היסטוריים מדברי מיסדי המדינה, שתכליתם יצירת אווירה מאחדת וממלכתית שתלווה את חברי הכנסת בטרם כניסתם לדיוני המליאה.

    במקביל לאירועים אלו תקיימנה הועדות: לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי; ועדת הכנסת; ועדת החינוך, התרבות והספורט; ועדת העבודה והרווחה וועדת הפנים ואיכות הסביבה מהבוקר ועד לצהריים, גם הן,דיונים מיוחדים בנושאי אחדות.

    בשעה 16:00 בדיוק תקיים הכנסת את ישיבת המליאה המסורתית בה יישאו דברים: יו"ר הכנסת, ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי וראש האופוזיציה. נשיא המדינה יצחק הרצוג אשר אמור היה לשאת דברים באירוע חגיגי זה ייעדר השנה נוכח פטירתה של אימו הגברת אורה הרצוג ז"ל. נשיאת בית המשפט העליון, הגברת אסתר חיות, תכבד בנוכחותה את האירוע מיציע המכובדים.

    את אירועי היום ינעלו סדרת שולחנות עגולים וירטואליים שיתקיימו בשיתוף הסוכנות היהודית ואשר יפגישו באופן מקוון שורת חברי כנסת עם מנהיגי קהילות יהודיות בתפוצות.

    יו"ר הכנסת, מיקי לוי: "האחריות חייבה נקיטת משנה זהירות ומעבר למתווה מוקטן ומוקפד של האירועים. באותה נשימה בחרנו שלא לוותר לגמרי על ציון יום חגה של הדמוקרטיה הישראלית ולהעביר ככל הניתן מסר של אחדות בין כל חלקי הבית".



    0 תגובות