הלבן של 'יתיר': המיטב לברך עליו

    עפר גדנקן No Comments on הלבן של 'יתיר': המיטב לברך עליו

    יינות לבנים נבחרים של 'יתיר' לט"ו בשבט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יקב יתיר עם יינות משובחים בטעמים שנשתבחה בהם ארץ ישראל, מכרמים שנבחרו בקפידה ומניבים את התוצרת האיכותית הידועה של היקב. עכשיו, כשט"ו בשבט בפתח וניחוח הפירות כבר נישא באוויר, יקב יתיר הידוע באיכותו משתף בדרכים השונות לבחירת יין מושלם. אם אתם אוהבים להתאים את היין שלכם לסוג האוכל כדי להפיק את ההנאה המרבית, כל מה שאתם צריכים זה לדעת לבחור את היינות המתאימים ולהכיר את השילובים המומלצים לפירות ט"ו בשבט.

    ט"ו בשבט מאופיין בצריכה של פירות שהשתבחה בהם ארץ ישראל, ולכן זה זמן מתאים במיוחד ליינות ישראלים משובחים ממיטב היינות של 'יתיר'. ביקב ממליצים לט"ו בשבט על יינות לבנים המשתלבים היטב עם הפירות.

    · הר עמשא לבן 2020 – יין עם הרכב זנים ייחודי: 44% ויונייה, 36% שנין בלאן, 10% רוסאן, 8% גרנאש בלאן, 2% קליירט בלאנש (בציר ראשון ביתיר של זני הרון גרנאש בלאן וקליירט בלאנש). היין מיוצר מענבים מכרמים שונים ביער יתיר (780- 680 מטר מעל פני הים), והוא תסס והתיישן כשמונה חודשים על שמריו בשילוב של אמפורות בטון, חביות עץ גדולות ומיכלי נירוסטה. תהליך הייצור הייחודי, המשלב אלמנטים שונים של קדמה ומסורת, מפיק יין משובח ונגיש. היין עצמו הינו בגווני זהוב ירקרק בהיר, ובריחו מזכיר פירות קיץ – מלון, פאפאיה, אפרסק ואגס.

    · נחל יתיר לבן 2020 – אחד מהיינות הלבנים הטובים ביותר משנת הבציר, עם הרכב זנים ייחודי: 41% ויונייה, 35% רוסאן, 17% גרנאש בלאן, 7% קליירט בלאנש. היין מיוצר מענבים מכרמים שונים ביער יתיר (780- 680 מטר מעל פני הים), והוא תסס והתיישן כשמונה חודשים על שמריו בשילוב של אמפורות בטון, חביות עץ גדולות ומיכלי נירוסטה.

    מדובר ביין לבן אלגנטי שטעמי הפרי המובהקים שלו שומרים על איפוק ורעננות. הוא צפוי להמשיך להתפתח היטב בבקבוק בעשור הקרוב, וגם הוא בגווני זהוב ירקרק בהיר עם ארומה פירותית עשירה.

    יינות אלה מתאימים במיוחד לשילוב עם פירות הודות לטעמם העשיר, מורכבותם וניחוחם הפירותי שהופך כל סעודת ט"ו בשבט לתענוג. יינות אלה, מבציר 2020 הנחשב לבציר איכותי ביקב, מומלצים מאד לכל מי שיודע ליהנות מיין משובח בעיתוי מושלם שמביא לידי ביטוי את תוצרת הענבים של אדמות ארץ ישראל.

    יינות יקב יתיר הינם בכשרות בד"ץ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א



    0 תגובות