פרופ' גליה רהב: "מיום שישי יש הצפה של חולי אומיקרון בבי"ח"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' גליה רהב: "מיום שישי יש הצפה של חולי אומיקרון בבי"ח"

    פרופ' גליה רהב בריאיון ל"מהדורה המרכזית" אומרת כי התו הירוק כלל אינו הגיוני כעת וקראה להחיל תו סגול על התקהלויות המוניות. רהב ציינה כי לדעתה יש קודם כל לעשות בדיקת PCR ואח"כ אנטיגן למעקב

    צילום: פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    מנהלת המחלקת למחלות זיהומיות בשיבא, פרופ' גליה רהב התראיינה הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחסה למצב הרווח שאין מה לעשות כעת, "אי אפשר לשבת רגל על רגל ולחכות שלא יקרה כלום, הדבקה עלולה להיות מאוד מסוכנת, יש מדינות עם המון אשפוזים עם אומיקרון בארה"ב לדוגמא. אין לנו מושג לגבי מחלות ארוכות טווח".

    רהב הוסיפה כי נכון להגביל התקהלויות, "אני חושבת שצריך להגביל התקהלויות המוניות, למשל מסיבות גדולות ומשחקי כדורגל, צריך תו סגול. תו ירוק בוודאי שאין מה לדבר זה לא הגיוני, כי מחוסנים נדבקים הם הרוב היום. אבל כן צריך תו סגול כמה שפחות התקהלויות, אנחנו לא נשתלט אבל צריך להאט את הקצב. המצב לא נחמד בבתי החולים, יש הרבה מהצוותים הרפואיים בבידוד, מיום שישי יש הצפה של חולים באומיקרון בבתי החולים".

    על הבדיקות האנטיגן אמרה פרופ' רהב, "אי אפשר להגיד שהכל בשליטה ואין כאוס, עושים הרבה עוול לבדיקות האנטיגן, נכון שהוא בחמישים אחוז יוצא שלילי, אבל אם חוזרים עליו הוא הופך לחיובי. לכן לטעמי צריך בדיקה ראשונה של PCR ואח"כ למעקב אנטיגן".

     



    0 תגובות