ח"כ רוטמן מעריך: "לרע"מ אין מה להפסיד, הממשלה תיכנע להם שוב"

    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ רוטמן מעריך: "לרע"מ אין מה להפסיד, הממשלה תיכנע להם שוב"

    ח"כ שמחה רוטמן בריאיון ל'קול חי': "בממשלת 61 יש רק מפלגה אחת שאין לה מה להפסיד, ולכן במשבר המתפתח עם רע"מ, הממשלה תיכנע לעבאס. בנט צריך להבין שלהקמת ממשלה עם תומכי טרור יש מחיר לא פשוט"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שמחה רוטמן שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והצהיר כי האופוזיציה לא תסייע לממשלה בעניין הנטיעות בנגב אך לגבי חוק האזרחות אין מנוס משיתוף פעולה בין הקואליציה לאופוזיציה.

    בפתח הריאיון הוא התייחס למאבק היום יומי בכנסת והניסיונות להפיל חוקים של הממשלה: "אנחנו צריכים להראות לממשלה ולציבור – שללכת ולהקים ממשלה עם תומכי טרור יש לזה מחירים. זה לא משחק פוליטי. הקואליציה משחקת על החיים שלנו מהרגע שהחליטה לתת את המפתחות למנסור עבאס ולחבורת תומכי הטרור".

    רוטמן התייחס לאפשרות של מתן גיבוי לקואליציה בעניין הנטיעות בנגב ושלל זאת: "הוא לא צריך לבקש את עזרתנו בהעברת חוקים, הוא צריך להקים קואליציה ימנית למדינת ישראל. אנחנו לא סותמי החורים שלהם. קודם כל הם מקימים ממשלה שאין לה זכות קיום, ואז עכשיו באים ואומרים 'הנה צדקתם, אבל אני צריך את עזרתכם'. נטיעות בנגב זה א' ב', לא אקסטרה".

    "למה שניתן להם רשת ביטחון על משהו כל כך בסיסי כמו נטיעות בנגב?", תוהה רוטמן. "אם היו אומרים שמספחים את יהודה ושומרון, משהו שלא קרה עד היום, או מחילים ריבונות ובונים שלושה יישובים חדשים ביו"ש – הייתי אומר שזה שווה דיון – אבל בשביל דבר כל כך בסיסי? בעיה שלהם, שיקימו ממשלה נורמלית".

    ביחס לחוק האזרחות שמטרתו למנוע איחוד משפחות פלסטיניות ומתן אזרחות לבני זוג פלסטינים הצהיר רוטמן: "אני בעד שכל הסיעות הציוניות ישלבו ידיים כדי להעביר את חוק האזרחות, אבל צריך לוודא שאנחנו באמת שומרים על הסטטוס קוו. אני בשיח עם כולם כל הזמן לטובת העברה של חוק אזרחות שטוב למדינת ישראל".

    "בשביל להעביר את חוק האזרחות חייבים שיתוף פעולה של קואליציה ואופוזיציה. אף אחד מאיתנו לא יכול לעשות זאת לבד", הבהיר רוטמן.

    הוא נשאל להערכתו בעניין הנטיעות בנגב: "להערכתי הממשלה תיכנע לרע"מ כי יש בקואליציה מפלגה אחת שאין לה מה להפסיד – רע"מ. אם היא תילחם עבור האינטרסים של הציבור שלה הציבור יכבד אותה על זה. הלוואי שאתבדה".



    0 תגובות