- רדיו קול חי - -

בד"ה: משגיח ישיבת 'איתרי' הגאון הרב זאב גצל הלך לעולמו

מירושלים מגיעה הבשורה המרה על פטירתו היום של המנהל הרוחני של ישיבת זהב מרדכי – איתרי, הגאון הרב זאב גצל זצ"ל, והא בן 76, הלווייתו תצא בשעה 8 בערב מהיכל ישיבת 'איתרי' בירושלים.

נכדו הרב אלחנן שפיגל סיפר בשיחה ל'אתר קול חי' על חיי הרב גצל זצ"ל: "מיד אחרי לידתו באירופה הוריו עלו ארצה והיו במעברות, והם היחידים מאותה קבוצה שקיבלו דירה בבני ברק עקב כך שאביו התעקש להתפלל ותיקין כל יום, ונציגי הסוכנות ראו שהוא באמת רציני בזה. הוריו היו ניצולי שואה, ומיעטו לדבר על שעברו בשואה, הדבר היחיד שרצו הוא, שבנם היחיד יגדל לת"ח, ולשם מסרו נפשם בכל מה שיכלו עד כדי כך שאמו ניקתה חדרי מדרגות כדי לפרנסו, שיוכל להשקיע בתורה" מספר נכדו.

הוא הוסיף וסיפר: "הוריו היו חולים ממש, ואפשר לומר שהוא גידל את עצמו מאז שהיה ילד, שהגיע לבחרות הלך בהמלצת השכנים לישיבת 'הישוב' של הרב קולודצקי בתל אביב, והצטיין שם מאד בלימודיו, חברו לחדר היה עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ז"ל. הרב גצל רצה בכל מאודו לעלות בתורה ויראת שמים ומשם המשיך לישיבת פוניבז' והיה לו קשר קרוב עם מרן הרב שך ועם ר' חצקל לווינשטיין שקרבוהו וחיבבוהו מאד" משתף הרב שפיגל.

הרב שפיגל מוסיף ומספר על סבו: "חבריו ציינו שהוא היה ממש דוגמא לבין אדם לחברו ועזר לבחורים החדשים שבאו לישיבה, עד כדי כך שיש בחורים שסיפרו שהם נשארו בישיבה רק בגללו. כשהגיע לפרקו נישא לרבנית חיה רחל גולובנציץ בת הרב יהושע גולובנציץ שהיה רב שכונת אחווה בגאולה בירושלים. לאחר נישואיו למד בכולל של הרב אונטרמן, ומהר מאד נקרא לשמש כמגיד שיעור בישיבה קטנה 'איתרי' ומסר בה את כל נפשו, ביחס אישי לכל בחור" מתאר הנכד.

"במקביל לעבודתו בישיבה" ממשיך נכדו, "הוא פתח את תנועת 'אל המקורות' שהייתה מתנועות התשובה הראשונה שהיו בארץ, ובמסגרת הקירוב אירח בביתו יחד עם רעייתו משפחות שהתקרבו ליהדות, ושימשו להם כאבא ואמא ממש, הרבה חתנים וכלות יצאו לחופתם מהבית שלהם"

"כשאיתרי הפכה לישיבה גדולה נקרא לכהן בה כמשגיח ובמקביל מסר שיעורים לבחורים חוזרים בתשובה בישיבת מאורות התורה בטלזטון. בעשרים שנה האחרונות הזדכך בייסורים קשים ומרים, ועל אף זאת התגבר כארי לבוא למסור שיעורים בישיבה, וגם כתב ספר על תהילים בשם 'אשירה' וכתב מאמרים רבים. השאיר אחריו צאצאים רבים, בנים וחתנים חשובים תלמידי חכמים שעוסקים בתורה וממשיכים את דרכו" מסכם נכדו.

מסע הלוויתו יצא בשעה 20:00 מהיכל ישיבת איתרי להר הזיתים