שוב חוסמים את חומש: "יישום בפועל של תוכנית ההתנתקות"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שוב חוסמים את חומש: "יישום בפועל של תוכנית ההתנתקות"

    כוחות צבא ומשטרה חסמו הבוקר את הכניסה לחומש וכתוצאה מכך נמנעה הכנסת מזון לתלמידי הישיבה | "הממשלה מיישמת את תוכנית ההתנתקות. יוסי דגן ראש מועצת שומרון: ממשלת הריפוי הפכה לממשלת הפינוי. נגיע באלפינו להפגנה בחמישי ונגיד לא לגירוש נוסף" אומרים בישיבה

    צילום: ישיבת חומש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות הביטחון חסמו הבוקר את הכניסה לישיבת חומש. תלמידי הישיבה נמנעו מלהיכנס למקום. בין היתר כוחות הביטחון עצרו כניסת רכב אספקת המזון ל-40 התלמידים המתגוררים בישיבה. החיילים במחסום מנעו מבחורי הישיבה לעבור את המחסום, שלטענת הכוחות בשטח נסגר בהוראה מלמעלה.

    המחסום ממוקם סמוך לישוב שבי שומרון, בקו שחוצה בין יישובי מרכז השומרון לצפון השומרון. הוא הוקם לאחר יישום תוכנית ההתנתקות בצפון השומרון, אולם היה פתוח במשך מעל עשור ובמקום עוברים מידי יום מאות כלי רכב, ביניהם עשרות כלי רכב עם לוחית זיהוי ישראלית, שלא נמנעה מהם עד כה הכניסה לצפון השומרון. מדובר על תקדים ביישום תוכנית ההתנתקות בצפון השומרון, ביחס לנוהל שהיה קיים מעל עשור, בו דרכי הגישה לצפון השומרון היו פתוחות.

    ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "הממשלה הזו החליטה ליישם בפועל את תוכנית ההתנתקות ולאחר 15 שנה שישיבת חומש שומרת על הנוכחות היהודית בצפון השומרון ומעל עשור שמחסום גנות בכניסה לצפון השומרון פתוח, הממשלה רוצה למסור לארגוני הטרור את צפון השומרון, בהפקרות נוראית שתהפוך את צפון השומרון למדינת חמסטאן בדיוק כמו עזה. צפון השומרון הוא לב ארץ ישראל ומדובר גם באזור אסטרטגי החולש על כל אזור השפלה והשומרון. הפקרת צפון השומרון מסוכנת לעם ישראל".

    צילום: ישיבת חומש

    מישיבת חומש נמסר: "הממשלה דוהרת לחסל את חומש. הגירוש מחומש והמצור על הישיבה עולה היום שלב נוסף, לאחר 15 שנה קיום ישיבת חומש, הממשלה חוזרת ליישם את תוכנית הגירוש וההתנתקות של אריק שרון, וחוסמת את תלמידי ואברכי הישיבה מלהגיע ליישוב".

    קרדיט ישיבת חומש

    צילום: ישיבת חומש

    בחומש הוסיפו: "בלתי נתפס לחשוב שההחלטה האומללה מתקבלת דווקא בעקבות רצח אחד מתלמידי הישיבה. לא ייתכן שדווקא בעת כזו, הממשלה תעשה מצור על חומש, דבר שלא היה כבר 15 שנים, מטרת רוצחי יהודה דימנטמן מתממשת לצערנו".



    0 תגובות