גדולי ישראל נגד עליזה בלוך: "חלילה להפקיד את נשמות צאצאינו"

    אבי יעקב No Comments on גדולי ישראל נגד עליזה בלוך: "חלילה להפקיד את נשמות צאצאינו"

    גדולי ישראל ורבני בית שמש יוצאים במכתב חריף נגד היוזמה של ראש העיר לפתוח גנים עירוניים במקום העמותות: "מצג שווא של גני ילדות 'ברוח בית יעקב' בעוד שאין להם כל קשר לכך, והמכשלות רבות עד למאוד"

    גן ילדים. ארכיון צילום: Michael Giladi/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתקפה חריפה הבוקר (שלישי) בעיתונות החרדית על ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך שהודיעה בשבוע שעבר על פתיחת גני עירייה לבנות חרדיות בניגוד לאופן המקובל בציבור החרדי בערים השונות ברחבי הארץ. המתקפה מגיע למרות הבטחת העירייה והעומדת בראשה כי גני הילדות יופעלו ב"רוח בית יעקב".

    גדולי ישראל מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א, מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א ומרן הרב שמעון בעדני שליט"א נגד תוכניתה של ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, שהחליטה, כי החל משנת הלימודים הבאה, ייפתחו בשכונות החרדיות גני עירייה לבנות, במקום העמותות החרדיות שהפעילו אותם עד כה כפי שמקובל ברחבי הארץ.

    בעיתון דגל התורה "יתד נאמן" נכתב: "לאור ניסיון הטעיה מחפיר של עיריית בית שמש מתריעים גדולי ישראל: אין לרשום ילדים בגנים עירוניים אשר אינם תחת הכוונת גדולי ישראל, ואף אם אומרים שהם ברוח בית יעקב – אין בזה ממש".

    עוד הוסיפו בעיתון הליטאי וכתבו: "בשבוע האחרון ראש עיריית בית שמש מובילה קמפיין בניסיון נואל לפגוע בחינוך החרדי".

    גם בעיתון "המבשר" של סיעת שלומי אמונים נכתב: "מצג שווא של גני ילדות 'ברוח בית יעקב' בעוד שאין להם כל קשר לכך, והמכשלות רבות עד למאוד.

    גורמים בעיר אומרים כי "ההודעה הגיעה לאור ניסיונותיה של ראש העיר להקים גני ממ"ח באופן שקט, תחת פרסומים כוזבים כי מדובר בגני יעקב. רק בשל כך יצאו רבני העיר במכתב החריף האוסר לשלוח לגנים אלו ללמד שם או לסייע להם".

    על הקריאה של גדולי ישראל הצטרפו בחתימתם רבנים מכל הזרמים בציבור החרדי בעיר. רבני אגודת ישראל, דגל התורה, ומפלגת ש"ס.

    חשוב לציין כי בניגוד לסיעות "שלומי אמונים" ו"דגל התורה" הנמצאות באופוזיציה – סיעות ש"ס ואגודת ישראל עדיין נותרו בקואליציה ולא זו בלבד אלא אף הרב ישעיהו ארנרייך, נציג אגודת ישראל מכהן כממונה החינוך בעיר.

    במכתב שכתב בימים האחרונים כתב ארנרייך: הפרסום בימים האחרונים על הקמת גנים "חרדים עירוניים" אינו על דעתי כלל וכלל. בשנה"ל הבאה ימשיכו ויופעלו וכן בעז"ה ייפתחו בבית שמש עבור הציבור החרדי בכל שכונות העיר ע"י העמותות השונות אשר פועלים בעיר שנים רבות וכפופים להדרכת רבותינו גדולי ישראל זצוק"ל ושליט"א ולא יהיה כל שינוי בכך".



    0 תגובות