בשיבה טובה: הלכה לעולמה הגב' אורה הרצוג, אימו של הנשיא

    איתי גדסי No Comments on בשיבה טובה: הלכה לעולמה הגב' אורה הרצוג, אימו של הנשיא

    הגברת אורה הרצוג, בת 97 במותה, הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית וסביבתית בולטת במשך שנים רבות ומייסדת ׳המועצה לישראל יפה׳. היא תיקבר לצד הנשיא השישי בחלקת גדולי האומה בהר הרצל

    צילום: חיים צח/ לע"מ צילום: חיים צח/ לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית הנשיא מודיע בצער רב על פטירתה של אורה הרצוג ז"ל, אמו של נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעיית הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל, הלילה (בין ראשון לשני) בשיבה טובה בביתה.

    הגברת אורה הרצוג, בת 97 במותה, הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית וסביבתית בולטת במשך שנים רבות ומייסדת ׳המועצה לישראל יפה׳. היא תיקבר לצד הנשיא השישי בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

    בית הנשיא מבקש מהציבור הרחב ומאמצעי התקשורת לאפשר למשפחה להתכנס באבלה בשעות אלה ולהימנע מפניה ישירה ככל שניתן אל בני המשפחה.

    הגברת אורה אמב"ש, ׳אני מאמין באמונה שלמה׳ (לימים: הרצוג) נולדה במצרים להוריה שהיו ילידי יפו ומוצא. להוריה לאה ושמחה אמב"ש היו ארבעה ילדים. אחותה הבכורה, סוזי אבן, היתה רעייתו של שר החוץ לשעבר והדיפלומט אבא אבן ז״ל.

    לאורה וחיים הרצוג ז״ל ארבעה ילדים: עו"ד יואל הרצוג, תא"ל (במיל') מיכאל (מייק) הרצוג, שגריר ישראל בוושינגטון, יצחק הרצוג, נשיא מדינת ישראל, ורונית הרצוג, פסיכולוגית קלינית, אחד-עשר נכדות ונכדים וחמישה נינים.

    הוריה גורשו ע״י התורכים במלחמת העולם הראשונה והגיעו למצרים מיפו. היא גדלה והתחנכה באסמאעיליה ובקהיר וסיימה תואר ראשון במתמטיקה ובפיזיקה מאוניברסיטת ויטווטרסראנד שבדרום אפריקה.

    באוקטובר 1946, בתום לימודיה, עלתה לארץ ישראל והצטרפה לארגון ההגנה. באותה שנה נבחרה להשתתף במחזור הראשון של בית הספר לדיפלומטים שהקימה הסוכנות היהודית. בשנת 1947 נישאה לחיים הרצוג ז"ל, וליוותה אותו בתפקידיו בצה"ל ובחיים הציבוריים.

    במהלך מלחמת העצמאות שירתה כקצינה במחלקת המודיעין ובהמשך שירתה בחיל המדע שם נפצעה קשה בפיגוע שהתרחש בבית המוסדות הלאומיים במרץ 1948.

    בשנים 1954–1950 ובשנית בין 1978–1975 חייתה הרצוג עם משפחתה בארצות הברית, לרגל תפקידי בעלה כנספח צבאי וכשגריר ישראל באו"ם.

    הגברת הרצוג כיהנה כמזכ"ל הוועדה לאירועי שנות העשור למדינה (1958). במסגרת החגיגות, יזמה והגתה את חידון התנ״ך העולמי המתקיים בכל שנה מאז.

    שימשה כמנכ״לית המועצה לתרבות ולאמנות (1968–1959) ובשנת 1969 ייסדה את "המועצה לישראל יפה". בשנת 1971 התפרסם ספרה "סודות האירוח" ללימוד נימוסים והליכות.

    בשנים 1993–1983 כיהן בעלה חיים הרצוג כנשיא השישי של מדינת ישראל. אורה המשיכה לשאת בתפקידים ציבוריים ובשנת הארבעים למדינה (1988) היא עמדה בראש מבצע "ישראל לובשת ניקיון".

    מפעל חייה היה הקמה והובלה של ׳המועצה לישראל יפה׳ הארגון הסביבתי הראשון בארץ אותו הובילה במשך 40 שנה בהתנדבות.

    עם תום כהונתו של בעלה כנשיא המדינה היא נשאה בתפקידים שונים, ובהם: יו"ר הוועדה הציבורית לאירועי שנת החמישים (1998), חברת מליאת רשות השידור, חברת המועצה הציבורית המייעצת למפעל הפיס, חברת חבר-הנאמנים של מוזיאון תל אביב, יו"ר אגודת הידידים של בית החולים שניידר והוגדרה כ"נשיאה הבינלאומית-אמריטה" של "המועצה לישראל יפה".

    לאחר מות בעלה, הנשיא חיים הרצוג ז״ל בשנת 1997, הקימה ועמדה בראש עמותת יד חיים הרצוג, להנצחת פועלו ומורשתו.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט ספד לגב' הרצוג: "יחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער את הבשורה על פטירתה של אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה ורעיית הנשיא חיים הרצוג ז"ל.

    "אורה הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא חיה בענווה וגידלה משפחה לתפארת, תוך עשייה מתמדת למען הציבור והחברה בישראל.

    תנחומיי העמוקים לנשיא המדינה ולמשפחת הרצוג כולה. יהי זכרה ברוך".



    0 תגובות