סיקור: רבני שכונות בירושלים התכנסו נגד הרכבת הקלה בבר אילן

    אבי יעקב 1 Comment on סיקור: רבני שכונות בירושלים התכנסו נגד הרכבת הקלה בבר אילן

    אמש בירושלים התכנסו רבני השכונות מכל העדות והחוגים והביעו את התנגדותם לתוואי הרכבת הקלה על ציר בר אילן | רבני השכונות פונים לנציגי הציבור ולכל מי שיכול לסייע למנוע את ביצוע הקו ולבדוק פתרון ראוי של העברת הקו במנהרה מתחת לציר בר אילן ירמיהו

    שמואל דריי צילום: שמואל דריי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש במוצאי שבת קודש אור לז' שבט התכנסו רבני השכונות מירושלים מעדות וחוגים שונים, לאסיפה ראשונית מסוגה על מנת לטכס עצה נגד התוכנית של הרכבת הקלה בתכנון הנוכחי, ולראות כיצד אפשר לפעול נגד הגורמים אשר לא מסכימים לבטל תכנית זו, המאיימת לטענתם על אלפי תושבים של שכונות החרדיות בירושלים.

    את הכינוס פתח הגאון רבי מנחם מנדל פוקס רבה של שכונת רמות ודומ"ץ ויזניץ, בחשיבות כינוס זה של רבני השכונות למנוע בכל דרך את הפרצה של הרכבת הקלה. יחיאל רודמן חבר המנהל הקהילתי הציג בפני הרבנים את המציאות המתוכננת איך תכנית זו תביא כאוס תחבורתי ורוחני לכל האזור כולו, ואמר: "אף אם במקומות אחרים רכבת קלה יכול להיות רעיון מועיל, במקרה הזה הרכבת רק תביא לכאוס תחבורתי ורוחני חמור".

    לדברי רודמן: "במרכז הדברים הוכח כי הרכבת תבוא על חשבון הנסיעה המהירה בקווי האוטובוסים מה שיכריח את הנוסעים החרדים לנסוע ברכבת הבעייתית שעתידה להסיע אף נוסעים מקמפוסי האוניברסיטאות ומהתחנה המרכזית בירושלים" אמר הרב פוקס, והציג בפני הרבנים את התכנית התת קרקעית שתוכננה לפני כמה שנים בעירייה, כשכל הרבנים הביעו דעתם כי רק במהלך זו של התכנית התת קרקעית יוכלו להסכים לבניית הרכבת".

    מנחה הכינוס חתם את הכינוס בקריאת הרבנים כלהלן: כפי שכבר נחתם ופורסם בעבר ע"י רבני השכונות, הקו הירוק של הרכבת הקלה המתוכננת בציר בר אילן ירמיהו מהווה מגוון סיבות לפגיעה מהותית בחיי התושבים, רבני השכונות פונים גם בשלב זה לנציגי הציבור ולכל מי שיכול לסייע למנוע את ביצוע הקו ולבדוק פתרון ראוי של העברת הקו במנהרה מתחת לציר בר אילן ירמיהו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מעניין מתי רודמן יכנס את הרבנים למצוא פתרון ראוי לנוער המתמודד בשכונות החרדיות שהורס את הצביון של השכונות וזורע פחד ובהלה