- רדיו קול חי - -

ח"כ בוסו בפנייה לשר הבט"פ: להפסיק את השימוש במכתזיות

ח"כ אוריאל בוסו פנה היום (חמישי) לשר לביטחון פנים, עמר בר לב בדרישה להפסיק את השימוש המשטרתי במכתזית בהפגנות. זאת, בעקבות התיעוד שפורסם אמש, בו נראה מפגין נופל על הרצפה ונחבט בעוצמה בראשו מאבן השפה של המדרכה ובעקבות כך הוא פונה לטיפול רפואי במצב קשה.

"אמש פורסם תיעוד מהפגנה בשכונת גאולה בירושלים שבה מכת"זית של משטרת ישראל מתיזה בעוצמה רבה וללא הפעלת אמצעים אחרים תוך חוסר שיקול דעת על מפגין בודד שעמד על חניה", תיאר בוסו. "הוא לא הפריע ולא פגע בסדר הציבורי כלל ובכל זאת התיזו עליו כמה וכמה פעמים מים מהמכת"זית בעוצמות גבוהות מאוד, המפגין נפל על הרצפה ונחבט בעצמה בראשו מאבן השפה של המדרכה ובעקבות כך הוא מטופל במצב קשה".

בוסו ציין: "השימוש במכ"תזית דומה לשימוש באש חיה הוא גורם לפציעות וחבלות רבות והוא מסכן חיי אדם ופוגע בחפים מפשע, אין שום הצדקה להמשך ההפעלה של המכת"זית בהפגנות, לכן אבקש להפסיק לאלתר את השימוש במכת"זיות באופן גורף עד אשר יבוצע תחקיר מעמיק מקיף ומקצועי שיבדוק האם השימוש במכת"זיות לא מסכן חיי אדם ולא פוגע בחפים מפשע, בנוסף אבקש לבדוק האם השימוש במתכת"זיות לא גורם לפציעות קשות, בדומה לאירוע נפילת המסוק שבו הושבת כל מערך המסוקים עד לבדיקת תקינותם של המסוקים".