- רדיו קול חי - -

אייכלר על אנשי ימינה: "אין להם שום כבוד לרב דרוקמן, משתמשים בו"

צילום: פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. בפתח הריאיון הוא נשאל האם ישנו את דרכם כשיחזרו לשלטון ולא יחששו לבצע צעדים דרסטיים לכיוון ההפוך: "שום דבר לא ישתנה, אנחנו נישאר הנשלטים והם השליטים גם כשנהיה בשלטון כי הם אדוני הארץ. אתה זוכר איזה בלאגן היה במחאת רוטשילד כשהיה יוקר המחיה לפני עשר שנים? מעניין, עכשיו שקט של בית קברות. כי אותה תקשורת ובית המשפט שולטים גם כשאנחנו בקואליציה ובוודאי כשאנחנו באופוזיציה".

"הלילה הזה קם יו"ר הכנסת ונתן נאום לאומה לפני הצבעה כלשהי והתחיל להגיד שהיות וח"כ אמסלם דיבר נגד שופט, אז הוא נתן נאום שלם שהכנסת כולה עומדת מאחורי בית המשפט", אמר אייכלר. "אמסלם אחרי זה שאל אותו למה כשליברמן וחבריו דרשו לפטר את הרבנים הראשיים שתקת דום? ועכשיו בשם מי אתה עומד ואומר שאתה תומך בבית המשפט העליון?"

עוד אמר אייכלר: "כשדרעי גילה לפני 30 שנה שאפשר לשלוח כסף ממשרדי ממשלה למוסדות תורה – תפרו לו תיק והוא לא יצא מזה עד היום. יעיד היום כל פקיד שמה שהם רוצים זה בסדר אבל מה שהימין והחרדים רוצים זה לא".

"עומדת שוטרת אוקראינית לשעבר והיום חברת כנסת ואומרת 'אתם החרדים צריכים ללכת לגטו'. היא אמרה את זה מעל במת הכנסת. תאר לעצמך שאני הייתי אומר את זה לאיזו שהיא אוכלוסייה. אז בוא לא נשלה את עצמנו שהימין יוכל לעשות מה שהוא רוצה".

אייכלר המשיך: "גם את זה רק הם יכלו לעשות – הם הביאו 26 חברי כנסת נורבגים חדשים, 'עובדי משמרת לילה' שתפקידם לאפשר לשרים לישון כשהכנסת עושה פיליבסטר לעצמה והם יושבים ונהנים מהתפקיד והמשכורת".

הוא נשאל האם שוחח עם השר לשירותי דת: "לא יצא לי לדבר עם השר כהנא, אבל אם יהיה צורך אעשה זאת. נשלחנו לכנסת בשביל לדבר עם הפריצים והשליטים ולא משנה מי הם – בן גוריון, שמיר או ליברמן. מקווה שאני לא אצטרך אבל אם יהיה צורך אעשה זאת".

אייכלר תקף: "אף שר דתות מהצד הימני לא היה מעז לעשות אחת מיני אלף שינויים מבלי שהיועצים המשפטיים היו עוצרים אותו, כשזה נגד החרדים הכל מותר".

אייכלר מתח ביקורת חריפה על השר לשירותי דת: "כהנא משתמש ברב דרוקמן כשהוא רוצה להראות שזקן רבני הציונות הדתית איתו וכעת כשהוא נגדו הוא לא מתפעל ממנו".