שוב: ועדת השרים דחתה את הצעת הפיצוי לנפגעי מירון

    אבי רבינא No Comments on שוב: ועדת השרים דחתה את הצעת הפיצוי לנפגעי מירון

    למרות תמיכת שר הביטחון ובשל התנגדות שר המשפטים: הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר לפיצוי לנפגעי אסון מירון נדחתה בוועדת השרים לענייני חקיקה. סער: "מבקש להביא זאת כהחלטת ממשלה ולא כחקיקה"

    מירון צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה הבוקר (ראשון) שוב את הצעתו של ח"כ יעקב אשר לפיצויים למשפחות הנפגעים באסון מירון.

    שר הביטחון, בני גנץ הביע הבוקר תמיכה בהצעת החוק של ח"כ יעקב אשר. מנגד, שר המשפטים סער התנגד. הבוקר כתב גנץ: "מדינת ישראל מחויבת לטפל במשפחות נפגעי אסון המירון ובנפגעים מהאירוע – הצעת החוק של יעקב אשר למתן פיצויים בדומה למה שנעשה באסונות אחרים באה לעשות צדק. נקדם אותה במתווה שיסוכם עם משרד האוצר והמשפטים".

    שר המשפטים, גדעון סער השיב: "אני חושב שהממשלה צריכה ויכולה לפתור את זה. ואפשר לפתור את זה לא בחקיקה אלא בהחלטת ממשלה. העברתי הצעה מסוימת לשר האוצר הכוללת מתווה של פתרון. אני מציע כעת לדחות ב-3 חודשים את ההצעה של חבר הכנסת אשר".

    בדיון ועדת השרים לענייני חקיקה, אמר סער: "הצעתי בשבוע שעבר לשר האוצר הצעה למתווה פיצוי. בהצעתי אני מבקש להביא זאת כהחלטת ממשלה ולא כחקיקה. דחיית החוק בשלושה חודשים היא לצורך בחינת המתווה שהצעתי לשר האוצר. ראוי שתובא החלטת ממשלה בנושא לפני הגשת התביעה לפיצויים ע״י המשפחות".

    כאמור, חוק הפיצויים למשפחות נפגעי אסון מירון של ח"כ יעקב אשר עלה הבוקר (ראשון) שוב לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר שלפני כחצי שנה הקואליציה הפילה את החוק בנימוק שהממשלה תקדם בתוך חודש ימים הקמת ועדה לקביעת פיצויים מבלי צורך בחקיקה, דבר שלא קרה עד כה.

    לקראת הדיון בוועדה, שיגר ח"כ אשר מכתב ליו"ר הוועדה שר המשפטים גדעון סער ולכלל שרי הממשלה החברים בוועדת השרים לחקיקה, ודרש לשים סוף לסאגה המתמשכת ולקדם באופן מיידי סיוע כלכלי למשפחות שנאלצות להתמודד יום יום עם השלכות האסון הנורא, או באמצעות החוק או באמצעות הסכם ממשלתי שייחתם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי.

    בפתח מכתבו הזכיר אשר את הדיון שהתקיים בהצע"ח בפעם הקודמת כשהקואליציה הפילה את החוק, כשהשר במשרד האוצר חמד עמאר הודיע מעל בימת הכנסת בשם הממשלה, כי בתוך חודש תוקם ועדה שתקבע קריטריונים והכסף יועבר למשפחות ללא צורך בחקיקה. "אלא שמאז האסון חלפו 247 יום ועדיין לא הועבר שקל אחד למשפחות", התריע אשר.

    בדבריו ציין כי "באסון וורסאי אושרו פיצויים באמצעות חקיקה דומה בטרם הגישה ועדת החקירה את מסקנותיה", בכך הפריך טענות שנשמעו בעבר מנציגי האוצר כביכול עיכוב הפיצויים תלוי בוועדת החקירה לאסון מירון שלא סיימה עדיין את עבודתה.

    עוד הדגיש כי "רק השבוע (ביום רביעי שעבר) אישרה הממשלה בתמיכת האופוזיציה פיצויים נוספים לנפגעי אסון צ'רנוביל שאירע באוקראינה לפני 35 שנה. אבל למרבה התמיהה למשפחות הנספים והפצועים באסון מירון, שאירע אך לפני מספר חודשים כאן במדינת ישראל, הממשלה דוחה וגוררת רגליים ולא מאשרת את הסיוע הנדרש".

    את מכתבו חותם הוא בדרישה נחרצת כי "זו חובתה של הממשלה לעשרות האלמנות והיתומים, לפצועים ולאלה שמתמודדים עם טראומות וקשיים רגשיים בשל האסון הנורא, לא אנוח ולא אשקוט עד שייעשה הצדק והחמלה עם המשפחות, הגיע הזמן לשים סוף לסאגה השערורייתית, להכיר בנפגעי האסון ולהעביר למשפחותיהם את הסיוע הנדרש, גם אם מדובר בחרדים".



    0 תגובות