"צעדים בוני אמון": פורסם הוויתור הישראלי ממפגש גנץ ואבו מאזן

    קובי פינקלר No Comments on "צעדים בוני אמון": פורסם הוויתור הישראלי ממפגש גנץ ואבו מאזן

    מספר צעדים שהוגדרו כ"בוני אמון" אושרו בידי שר הביטחון ובמסגרתם יקודמו מספר שלבים לטובת הרשות הפלסטינית: אישור של פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני, תוספת תקציב, ושורת צעדים כלכליים | בצד הימני מגנים את הפגישה שהייתה מתואמת עם ראש הממשלה נפתלי בנט, ובשמאל מברכים

    צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90 צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לפגישת גנץ-אבו מאזן, נחשפים מספר צעדים שהוגדרו על ידם כ"בוני אמון". את הצעדים אישר שר הביטחון ובמסגרתם יקודמו מספר שלבים לטובת הרשות הפלסטינית: אישור של פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני באזור יהודה ושומרון על רקע הומניטארי, וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטארי השוהים ברצועת עזה.

    כמו כן תקודם הקדמת תשלומי מסים בשווי מאה מיליון ₪. לצד תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, וכן תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית. גנץ ואבו מאזן שוחחו על הצורך לאשר תוכניות מתאר פלסטיניות נוספות.

    כפי שפורסם, הפגישה התקיימה בביתו של שר הביטחון בראש העין, בהשתתפות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן. בפגישה נכחו גם השר לעניינים אזרחיים ברשות חסיין א-שייח וראש שירותי הביטחון מאג'ד פראג'.

    עוד עדכן שר הביטחון בפגישה על שורת צעדים כלכליים נוספים שעל הפרק, לרבות בחינת האפשרות להורדת דמי הטיפול הנגבים עבור רכש דלקים, פיילוט להכנסת מכולות דרך גשר אלנבי, יצירת פלטפורמת מע״מ דיגיטלי שנמצאת בעבודת מטה מתקדמת ויצירת פלטפורמה לתשלום מקוון ממעסיקים ישראלים לעובדים הפלסטינים. לדבריו: "מימוש צעדים אלו וצעדים נוספים הנמצאים בעבודה, צפויים להוסיף מאות מיליוני שקלים לתקציב הרשות הפלסטינית מדי שנה".

    בפגישה הוצגו הצעדים שמומשו לאחר הפגישה הקודמת: הקדמת כספי מסים בשווי חצי מיליארד ₪, עדכון במרשם האוכלוסין הפלסטיני לחסרי תיעוד על רקע הומניטארי, הרחבת מכסת הפועלים (בסה"כ כ-20,000 בכלל הענפים), מתן תו תקן ישראלי למפעלים פלסטינים ביהודה ושומרון (ניתן עד כה ל-4 מפעלים) ואישור 6 תוכניות מתאר פלסטיניות.

    בתנועת השמאל הקיצונית "שלום עכשיו" בירכו על הוויתורים המפליגים ואמרו: "ההקלות של שר הביטחון לפלסטינים הן צעד נכון בכיוון הנכון. שיתופי פעולה ביטחוניים וכלכליים הם בראש ובראשונה אינטרס ישראלי. אחרי עשור בו חיזק נתניהו את חמאס ואל מול האלימות הגואה, יש לברך על המאמץ להרגעת הרוחות והשבת האמון. הציבור הישראלי והפלסטיני רוצה לחיות בשלום, אך ללא חידוש המשא ומתן על בסיס פתרון שתי המדינות, הקיצוניים ישובו להרים ראש ולגרור את כולנו למעגל דמים".



    0 תגובות