מה חשף מנכ"ל 'שובו' לגרמ"ש אדלשטיין? סיקור מרגש מוועידה מיוחדת

    אבי יעקב No Comments on מה חשף מנכ"ל 'שובו' לגרמ"ש אדלשטיין? סיקור מרגש מוועידה מיוחדת

    עשרות מנהלים ומנהלות של רשת 'שובו' מכל רחבי הארץ השתתפו בוועידת המנהלים שהתקיימה בבני ברק | בין היתר עסקה הוועידה במלאכת הרחבת הרישום, ונשאו דברים אב"ד בני ברק הגאון רבי יהודה סילמן והגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין ששיבחו את המנהלים והמנהלות | רגע דרמטי נרשם בתום משאו של הגרמ"ש אדלשטיין, כאשר המנכ"ל הרב חיים גוטרמן ביקש להשלים את הסיפור, מרגש | גלריה:

    צילום: יעקב כהן
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות מנהלים ומנהלות בתי הספר של שובו בכל רחבי הארץ התכנסו לוועידה מיוחדת באולמי אריסטוקרט בבני ברק. במהלך הוועידה התקיימו הרצאות חינוכיות, סדנאות, פאנלים ייעודיים וכן דיונים מעמיקים בהרחבת הרישום, כשאת הוועידה פתח מנכ"ל 'שובו' הרב חיים מיכאל גוטרמן שהביע את הערכתו למנהלים והמנהלות וציין כי הכינוס הוא בסימן הודאה והכרת הטוב על התפתחות והתעצמות הרשת. 

    הרב גוטרמן הודה בדבריו באופן מיוחד לגדולי תורה המכוונים דרכה של הרשת, בפרט אלו שהטריחו עצמם להשתתף בוועידה, וציין כי רק מכוחם אנו פועלים. לאחר מכן הודה בשם הנהלת הרשת בארץ ובחו"ל למפקח הרשת רבות בשנים הרה"ג ניסן קפלן שסיים את תפקידו לאחר שנים רבות של פעילות חינוכית ענפה. כמו כן הודה לגב' נעמי לוסטיג שהקימה את התיכון המפואר לבנות בפתח תקווה, ומסרה את נפשה שנים רבות למען הרשת.

     

    רו"מ כנסת ישראל שהנחה את הוועידה ציין בהתפעלות את העשייה האדירה בבתי הספר של הרשת, ואמר: "רואים בחוש את קיום הבטחת דברי הנביא 'לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע דברי השם'. כינוס כזה הוא בבחינה של 'אז נדברו יראי השם', כאשר המנהלים שואבים חיזוק זה מזה להוסיף במלאכת הקודש ולהגביר חיילים ליהדות". והביא את דבר רבני הכוללים 'כנסת ישראל' שע"י 'שובו', המביטים בהתפעלות על מסירות הנפש והאכפתיות של צוותי ההוראה והמנהלים שמסורים בכל מאודם למען ילדי הרשת. 

    האב"ד הגר"י סילמן נשא משא חינוכי מקיף. במרכז דבריו  עורר על החשיבות לגלות אהבה ואכפתיות ואכפתיות לכל תלמיד. "בפרט לתלמידים המתקשים – תפקידנו הוא לעמוד לימינם. הדברים אמורים בכל מקום, ועל אחת כמה ב'שובו' שעצם המצאות התלמיד במוסד תורני היא כבר נוגדת לסביבה הטבעית שלו. כאן המקום שלנו לעמוד לימינו לחזקו ולעודדו". אמר, והביע את שמחתו על מיזם הכוללים שמעצים ומכפיל את הנעשה ברשת, על ידי כך שהתלמידים לומדים אחד עם אברכים יראי שמיים, ומקבלים עומק נוסף בתורה ויראה.

    הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין רבה של שכונת 'נאות יוסף' נשא דברים נרגשים והדגיש שוב ושוב כי כל תלמיד הוא עולם ומלואו. הוא סיפר מעשה ממרן הגר"י אברמסקי זצוק"ל שפעם עלו אנשי חינוך למעונו ושאלו אם לסגור בית ספר שלא היה פעיל בנתניה. הוא שאל אותם האם עדיין יש ילדים שלומדים שם? והם השיבו: "תלמיד אחד". בתגובה, הורה להם להמשיך ולהפעיל את בית הספר ולא לסגור אותו בשום פנים ואופן, ולשמע הסיפור ביקש המנכ"ל הרב גוטרמן את רשות הדיבור ואמר: "אני מכיר את הסיפור הזה, ואני רוצה לספר לכם את סופו של הסיפור: בית הספר המדובר הפך ברבות השנים לחלק מרשת בתי הספר של 'שובו'. הוא אכן לא נסגר כהוראת הרב אברמסקי, והיום יש בו שש מאות תלמידים כ"י". 

    לאחר מכן ערך הגרמ"ש אדלשטיין מי שבירך נרגש להנהלת הרשת, למנהלי ומנהלות בתי הספר, לראשי ורבני הכוללים, לצוות ההוראה המסור ולכלל תלמידי הרשת שיראו ברכה ושפע בכל מעשי ידיהם אכי"ר. ובסיום הוועידה הוקראה ברכתו של נשיא הרשת, זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין, שמסור בכל נפשו להכוונת הרשת. את ברכתו סיים המשגיח במילים המופלאות: "הקירות בבתי הספר של שובו ספוגים בחום ואהבת לתלמידים בזכות הצוות הנפלא, ועל כך יבורכו משמיים בכל מילי דמיטב".

    עם צאתם מהוועידה, קיבלו המנהלים והמנהלות שי מיוחד: סט משניות מבוארות מהודר, ותמונת ענק של מייסד הרשת מרן הגאון רבי אברהם פאם זצוק"ל. המשתתפים הביעו תודה עצומה למנהלי הרשת, למארגני האירוע ובראשם איתן הימלשטיין ולשאר העוסקים במלאכה על הפקת הוועידה בטוב טעם ודעת תוך שימת לב לכל הפרטים. גלריה:



    0 תגובות