בצה"ל מסכמים את שנת הפעילות ומבטיחים: "מוכנים לכל פקודה"

    קובי פינקלר No Comments on בצה"ל מסכמים את שנת הפעילות ומבטיחים: "מוכנים לכל פקודה"

    סיכום 2021 בצבא: ההרתעה בגבולות עובדת. שתופי הפעולה עם מדינות ערביות רבות באזור מניבים פרי ובהינתן הפקודה צה"ל מוכן לפעולה באירא |

    צילום: דובר צה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם תשאלו את בכירי מערכת הביטחון את דעתם על המצב הביטחוני דעתם תהא טובה.

    ההרתעה בגבולות עובדת, ההישגים מוכחים. ברצועת עזה אחרי מבצע שומרי החומות טובים והביטוי מה שהיה הוא לא מה שיהיה מוכח אף הוא. סך הכל חמישה שיגורי רקטות מאז סוף המבצע, כשהמדיניות האזרחית כולל הכנסת פועלים לעבודה הוכיחה את עצמה בירידה במספר ניסיונות הפיגועים כשגם השלמת גדר המערכת נוסכת עוד ביטחון.

    בצפון, צה"ל על פי הפרסומים הזרים, פועל בעצמה רבה כדי להרחיק את האיראנים, (וזה מצליח, ק"פ), שיתוף הפעולה עם הרוסים מחד ועם האמריקנים מאידך יעיל ובהחלט ניתן לקבוע שהן באוויר, הן ביבשה והן בגזרה הימית צה"ל משבש את מרבית הניסיונות להברחת אמצעי לחימה ללבנון.

    ביהודה ושומרון המצב אמנם בשליטה אך שם עדים לעליה בפעילות החבלנית העממית יחד עם עליה בהיקף המעצרים, יחד עם מבצעים נקודתיים לחיסול תאי חמאס בתחומי יו"ש.

    הסתכלות מרחבית מראה שצה"ל מתמודד עם איומים בזירות רבות פעילות וזו בהחלט משימה משמעותית. במזרח איראן עירק ותימן, בצפון לבנון וסוריה, לצידנו יהודה ושומרון ובדרום עזה וסיני ולא נשכח את העורף. תרחיש הייחוס עליו בונה צה"ל הוא מתקפת טילים ורקטות, כוחות חודרים ומתקפת סייבר.

    כדי להיערך לכל אחת ממשימות אלו ובדגש על מעגל שלישי הקים הצבא את מפקדת איראן והציב בראשה אלוף כשמשימתה היא איסוף מודיעין, דאגה למלאי מספיק של חימושים, רכישת מתדלקים חדשים וכל זאת עם הגברה משמעותית של יכולת הקטלניות.

    בשנה החולפת הוקמו 18 צוותי סופה שהם למעשה יחידות בתוך החטיבות שיודעות לקשר בין כלל הכוחות כולל חיל אויר, מודיעין, אש ועוד, כדי להביא ליחידות הקצה את המידע והכלים היעילים ביותר להכרעה בשדה הקרב. מטרת העל אותה שם הצבא היא תקיפת 3000 מטרות ביממה, 300 הרוגים אצל האויב, 30 שניות לסגירת מעגל ו 3 דקות לייצור מטרה חדשה בזמן אמת.

    בראש רשימת היעדים שהציב הרמטכ"ל (שנכנס עכשיו לשנתו הרביעית) עשר משימות: השגת מודיעין, הגדלת מלאי החימושים, הגנה בפריסה ארצית, בניית המכשול בצפון, מרחבים חכמים שיתנו למפקדים תמונת מצב בזמן אמת, אימונים רבים בסימולטורים הכנת התימרון ואנשים טובים שיישארו בצבא.

    סיפור האנשים הוא ליבת העשיה של כוכבי והוא לקח זאת אפילו על עצמו אישית. רק בשבוע שעבר הוא ירד לעיר הבהדי"ם וכשראה את עגלת הסלטים וצורת האוכל הזדעזע. 'חייב לבוא שיפור בתחום המזון' הוא אומר לאנשיו והוא מתכוון לפעול בנושא כפי שפעל בתחום הפנסיות לאנשי הקבע. חקרים שעשה הצבא מוכיחים כי שיקול מרכזי בהישארות בצבא הן הפנסיות ולכן התעקש על הגדלת השכר לחיילי החובה והגדלת הפנסיות לאנשי הקבע.

    חזרה ללחימה.

    בצבא יודעים לומר בפירוש שבהינתן פקודה הם יוכלו לפגוע בגרעין האיראני. עד כמה? לא הכל ברור וגם לא ברור המחיר. לא הכל כאן שחור ולבן ולכן תשובה מדויקת לא נקבל ולא ניתן גם כאן.

    בשנה הקרובה נמשיך ונשמע על המשך התקיפות בסוריה (לפי הדיווחים הזרים משם), על המשך המשא ומתן בעניין השו"ן (יש התקדמות) ועל המשך והגדלת האימונים. גם כשהרוב נשמע טוב כרגע, הכל יכול להתהפך ולכך נערך הצבא.



    0 תגובות