מקלב דורש כי הנציב יגיע לכנסת: "מה יש לו להסתיר? ממה הוא חושש ?"

    איתי גדסי No Comments on מקלב דורש כי הנציב יגיע לכנסת: "מה יש לו להסתיר? ממה הוא חושש ?"

    ח"כ אורי מקלב קיים דיון בכנסת על זימון לנציב קבילות השופטים אורי שהם לדיון מיוחד בוועדת החוקה. שרת הפנים הביע תמיכה בזימון הנציב, יו"ר הוועדה גלעד קריב הרפורמי איים לזמן גם את מרן הראש"ל. ח"כ מקלב אמר בדיון: "לצערנו נציב קבילות השופטים נוקט בגישה מפלה ומבקש לנזוף רק כאשר זה מפריע לו"

    מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חציית הגבולות של הנציב: מליאת הכנסת דנה אמש (רביעי) ביוזמת ח"כ אורי מקלב לזמן את נציב קבילות השופטים אורי שהם לדיון מיוחד בוועדת החוקה לאור קריאתו לנזוף ברב הראשי מרן הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א לאור התנגדותו למתווה הכשרות והגיור אותם מקדם השר כהנא.

    "נזיפתו של נציב קבילות השופטים שהם מגיעה לאחר פניה של הרפורמים אליו, אמר ח"כ אורי מקלב במליאת הכנסת והוסיף כי הראשון לציון משמש כדיין והאחראי על מערכת הכשרות, מועצת הרבנות הראשית דחתה את הרפורמה ואף הרב הביע את דאגתו מרפורמות אלו אך הנציב החליט לנזוף ברב.

    "לצערנו נציב קבילות השופטים נוקט בגישה מפלה ומבקש לנזוף רק כאשר זה מפריע לו, רק לפני תקופה במקרה אחר בו התקבלה תלונה כנגד השופטת חיות טען נציב קבילות השופטים כי אמירתה של השופטת הייתה 'במסגרת תפקידה'. הנציב מסרב להופיע בכנסת וזה צריך להדאיג את כולם, מה יש לו להסתיר? ממה הוא חושש? הכנסת היא הגורם המפקח והמבקר". מקלב דרש כי הכנסת תצא בקריאה לחייב את בעלי התפקידים להגיע ללא שום הקלות והנחות לדיונים בכנסת.

    ח"כ קריב איים כי ישקול לזמן לכנסת לצד השופט שהם גם את הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א. "אתם לא באים להגן על כבודה של הכנסת אלא על מעשיו של הרב הראשי" טען קריב. באופן מפתיע, שרת הפנים שייצגה את עמדת הממשלה בדיון אמרה כי אין מניעה לזמן את השופט לשעבר אורי שהם נציב קבילות השופטים לדיון בעינינו "הוא חלק מהרשות המבצעת ואין מניעה לזמנו לכנסת".

    ח״כ אבי מעוז שהצטרף לח"כ מקלב לדרישת הדיון תקף אף הוא ואמר: "נציב תלונות השופטים, בניסיון שפל של סתימת פיות, נזף בראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א ודרש להדיחו, בשל העובדה שהראשון לציון מילא את תפקידו המהותי, וביטא את עמדת התורה. הנציב כמובן לא נקט צעד שכזה כלפי שום שופט מבית המשפט העליון, שכלפיו עלו טענות חמורות על התנהלותו".

    מעוז הוסיף כי "יו"ר ועדת החוקה חיפה על הנציב שוהם, ואפשר לו לא להופיע לדיון, למרות סמכותו לחייב אותו להופיע בוועדה. פשוט יד רוחצת יד, זה פרצופה של הקואליציה הנוכחית שמהווה איום על דמותה וזהותה היהודית של מדינת ישראל".



    0 תגובות