מרן שר התורה: "להשקיע דווקא בבעלי התשובה"

    ישראל נח חסידים No Comments on מרן שר התורה: "להשקיע דווקא בבעלי התשובה"

    קבוצת בעלי תשובה מהעיר בית שמש עלו להתברך אצל גדולי ישראל שליט"א שהרעיפו עליהם את ברכתם וחיזקום בדרכם | ברגעי השיא של הביקור עלו למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א שעודדם ואמר לרב הקהילה "להשקיע דווקא בבעלי התשובה" כדברי הגמרא "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים עומדים"

    צילום: באדיבות המצלם
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיר בית שמש, באזור שאין רוב התושבים בו שומרי תורה ומצוות ,פועלת קהילה חרדית מיוחדת זה כמה שנים. הקהילה שוכנת ברחוב בן אליעזר בעיר, עם הזמן אור תורתם ונעימות הליכותיהם של האברכים חניכי הישיבות במקום, זרח על רבים מהתושבים שהחלו לחזור בתשובה והחלו להסתופף בין כותלי בית המדרש, שאף רבים מהמתקרבים באים באורח קבע להשתתף בשיעורי התורה הנמסרים בהיכל בית המדרש "בית מרדכי" מפי הרב יוסף גולדשטיין שליט"א ממייסדי המקום.

    לאחר תקופה ממושכת בה השתתפו בשיעורי תורה ביקשו כמה מהמתחזקים לעלות למעונם של מאורי הדור מרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א ומרן הגרב"ד פוברסקי שליט"א ולהתברך אצלם. אחד מהמשתתפים אף ביקש לקיים את מנהג החלאקה לבנו בן השלש אצל גדולי ישראל. בבואם אל גדולי הדור, שטח הרב גולדשטיין בפני מרנן אודות הקהילה הפורחת בבית שמש, על התורה המתרוננת ומאירה את האזור כולו, ומרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א  התפעל ואמר כי "יש השפעה כשיש במקום תורה ויראת שמים זה משפיע"  וחתם בדברי ברכה והערכה.

    לאחר מכן, חלק ממשתתפי השיעורים אף זכו ועלו אל מעונו של שר התורה הגר"ח קניבסקי וסיפרו למרן על הקהילה בבית שמש, על אור התורה הזורח על הסובבים המתחזקים ולבקשת הרב יוסף גולדשטיין שליט"א, ממייסדי הקהילה, בירכם מרן שיזכו לבנות בנין בקרוב. כמו כן בירך שיהיו גנים לאברכים תושבי המקום.

    במהלך ביקורם אצל שר התורה העלו על שולחנו שני שאלות דרמטיות, כשאחד ממייסדי הקהילה השוכנת בשכונה המגוונת ביהודים שונים, חלקם שאינם שומרים תורה ומצוות – שאל בפני מרן שר התורה: "בהיותו מסור לכל צרכי הקהילה והסובבים, במה עליו להשקיע יותר זמן וכוחות – באברכים בני התורה או בבעלי תשובה, שהרי אמרו חכמים (ברכות לב:) "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד" סיים את שאלתו. מרן שר התורה, בהיותו תשוש, ממרומי גילו הצביע על המילים: "בעלי תשובה"

     

    השאלה השנייה שעלתה בפני מרן היא אודות בחור צעיר שביכולתו להכנס ללמוד בישיבה, אלא שאמו מסרבת שילך לישיבה. ונפשו בשאלתו: האם ללכת לישיבה או לא, מרן עונה: כן הוסיפו ושאלו, האם להקשיב לאמא (שלא רוצה) או לא? תשובת מרן הייתה: לא, ושוב נשאל מרן שליט"א: "ומה יעשה הנער – עם העובדה שהאמא מסרבת? תשובתו המפתיעה של מרן שר התורה בקצרה היתה: יקום פורקן שכוונתו היא שהבן יאמר לאימו שבזכות כך תהיה לה ישועה.

    בצאתם, פגשה הקבוצה בחתנא דבי נשיאה הרב קולודצקי שליט"א שבירך אף הוא את קהילת "בית מרדכי" שתצליח בכל אשר תפנה, וכן בירך בפרטות את המתחזקים שביקשו את בקשתו. ולסיום, כשנשאל על הבחור שמרן שליט"א הורה לו ללכת לישיבה, הסביר את הדברים כך: "פשוט שילך לישיבה רואים על הפנים שלו שסבא שלו היה רב גדול לפני כמאה שנה, אולי הוא צאצא של הבית יוסף או של הרמב"ם, וודאי זה רצונו של סביו, והאמא לא יודעת את זה, עכשיו היא רק קצת מבולבלת, אבל הדורות הקודמים שלו, היו בעבר רבנים גדולים, והם מתחננים שילך לישיבה, ואם הסבא רוצה את זה, אז הוא מתחנן בשמים, וזה גם אמור להיות רצון האמא, רק שהיא קצת מבולבלת" סיים הרב את הסברו לנער.

     



    0 תגובות