גנץ בוועדת חו"ב: "איראן במצב קשה – אין לה קלפי מיקוח"

    קובי פינקלר No Comments on גנץ בוועדת חו"ב: "איראן במצב קשה – אין לה קלפי מיקוח"

    שר הביטחון גנץ בפתח ועדת החוץ והביטחון: "לאיראן אין קלפי מיקוח אמיתיים – אפשר וצריך לשבור את אסטרטגיית משיכת הזמן של איראן"

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ הופיע הבוקר (שני) בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות ח"כ רם בן ברק.

    בפתח הישיבה התייחס שר הביטחון, לפעולות מול איראן ולביקורו בארה"ב: "המצב הפנימי של איראן, מהווה הזדמנות עבור העולם. איראן אינה מעצמה, אזרחיה סובלים ממצב כלכלי קשה, ההשקעה שלה בפיתוח ירדה במחצית בעשור האחרון, והיא סובלת מבעיות פנימיות וחיצוניות רבות.

    ראשי המשטר באיראן ערים היטב למצבם, ולכן, איראן מגיעה למשא ומתן בלי קלפי מיקוח אמיתיים. אפשר וצריך לשבור את אסטרטגיית משיכת הזמן של איראן. אנחנו מעמיקים את שיתוף הפעולה הבינלאומי, ואני בטוח שבקרוב יורחבו הפעולות – הגלויות והסמויות, במגוון אמצעים.

    לצד זאת, בשנה וחצי האחרונות, אנו עוסקים בבניין הכוח, ברכש של אמצעים חדשים, שישמרו את עליונותה הביטחונית של ישראל באזור מול כלל האיומים".

    בנוגע למצב באיו"ש אמר גנץ: "בשבועות האחרונים, מול התרעות שהלכו וגברו, ביצענו מבצעי סיכול רחבים, שגדעו יכולות וכוונות. המבצעים האלו יימשכו. נגביר את הנוכחות בשטח ואת הפעולות לבלימת הטרור, ונגבה מחיר ממי שמנסה ללבות אותו. נפעל מול כל ניסיון של חמאס לפגוע באזרחי ישראל ולהתעצם – בכל מקום, ובכל זמן".

    בהקשר לפשיעה הלאומנית אמר גנץ: "לצד המשימה המרכזית של מאבק בטרור, היינו עדים לצערי גם לתקיפות של ישראלים כלפי פלסטינים וחיילי צה"ל שכללו פגיעה פיסית, ופגיעה ברכוש. אלו אירועים שלא נקבל ערכית ולא אינסטרומנטלית, לא נכיל ולא נסבול אותם. אני מגבה את חיילי צה"ל, את השוטרים ואנשי השב"כ שפועלים לפי חוק והנחיות הדרג המדיני. רוב מוחלט של המתיישבים הם אנשים ערכיים שפועלים על פי חוק וגם הם מגבים ומעריכים את פעילות כוחות הביטחון ומתנגדים למעשים האלו. נמשיך לפעול בכדי לשמור על החוק והסדר".



    0 תגובות