אלמנתו של הנרצח לראה"מ: "תסדיר את ישיבת חומש – תחזיר אותנו הביתה"

    איתי גדסי No Comments on אלמנתו של הנרצח לראה"מ: "תסדיר את ישיבת חומש – תחזיר אותנו הביתה"

    ביקורת קשה נגד הממשלה לאחר הרס הישיבה היום ביישוב חומש. יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ': "ממשלת השמאל הרופסת החליטה להעניק פרס לטרור". בתי המחבלים עדיין עומדים על תילם. המחבלים הינם ממנהיגי הגי'אהד האיסלאמי בג'נין. אלמנת הנרצח: "ללמוד תורה בחומש זאת הצוואה שלו"

    חומש צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר תפיסת ארבעת המחבלים בכפר סילת ליד ג'נין, בהתיישבות מבקרים את הממשלה ואומרים כי בית המחבלים עוד עומד על תילו, אבל ממשלת בנט מיהרה להרוס את ישיבת חומש שהוקמה לע"נ הנרצח יהודה דימנטמן הי"ד.

    במהלך הלילה בנו תלמידי ישיבת חומש עוד מספר מבנים ארעיים בשטח, כוחות מג"ב ומשטרה הרסו חלק מהמבנים ואוסרים על כניסת תלמידים נוספים לשטח.

    אלמנתו של הנרצח, אתיה דימנטמן ביקשה לפנות לראש הממשלה וביקשה: "יש בחומש ישיבה, הם מוסרים את הנפש, הם הסיירת מטכ"ל שלנו, חיילים ללא מדים. עם ישראל מבקש ממך להסדיר את הישיבה, לאבטח אותה, לאפשר לעם ישראל לעלות לשם. הדם של יהודה יקר מדי. אי אפשר לחזור לשגרה כאשר דם של נשמה טהורה כזאת נשפך". עוד היא הוסיפה: "אני מרגישה את יהודה כל הזמן והוא מבקש דרכי לבנות את חומש".

    עוד הוסיפה כי "יש לי רק תקווה אחת ובקשה מראש הממשלה נפתלי בנט. שהרצח שלו לא יהיה לשווא. אני קוראת לראש הממשלה תסדיר את ישיבת חומש – תחזיר אותנו הביתה. תשמור על הנערים. שלא תהיה עוד אלמנה כמוני. שלא יהיה עוד יתום כמו דוד".

    ‏יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה, "ממשלת השמאל הרופסת החליטה להעניק פרס לטרור והורתה לצה"ל ולמשטרה לחסל את הישיבה בחומש בתגובה לפיגוע שבו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד. את בתי המחבלים הם לא הורסים אבל את הישיבה כן. הם יפגשו מולם אלפים ורבבות אוהבי הארץ נחושים שיאבקו בהחלטה האומללה הזו וינצחו אותם. כולנו נהיה שם.

    צילום: פלאש 90

    הרס מבנה בחומש היום

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "במהלך הלילה הייתה לי הזכות לעקוב, בזמן אמת, אחרי המבצע לתפיסת החוליה שרצחה את יהודה דימנטמן ז"ל".

    בנט שיבח את עבודת כוחות הביטחון, "עבודה יפה ומרשימה, שיתוף פעולה יוצא מן הכלל בין השב"כ לצה"ל, לימ"מ ולשאר גורמי הביטחון. כשעובדים יחד, והמטרה ברורה מול העיניים – מצליחים. הייתה פה הצלחה לסגור על המחבלים מעגל תוך זמן קצר מאוד ולא לתת להם להיעלם לשטח לתקופה ארוכה".

    בנט הבהיר כי "אנחנו עדים בשבועות האחרונים למאמצים של ארגוני הטרור להרים את הראש ביהודה ושומרון, ומנגד פיגועי בודדים, בהשראת ההסתה הרגילה, שמשנה אולי פלטפורמה – אבל ההסתה נשארה אותה הסתה".

    על פי דיווחים ערביים: ראש החוליה שביצע את הירי ונעצר לפנות בוקר הוא מחבל משוחרר ואחד ממנהיגי הג'יהאד האיסלמי בג'נין – איברהים מוסא טחאיינה. מחבל נוסף הוא מאג'ד סאלח ג'רדאת, בנו של המחבל סאלח ג'רדאת שחוסל בפעילות מסוערבת בכפר בשנת 2003, בשלהי האינתיפדה השנייה, אחרי שנים רבות שהיה מבוקש.

    ג'ראדת היה מפקד הג'יאהד האיסלמי באזור ג'נין ויד ימינו של קרוב משפחתו אנאס ג'רדאת, קודמו בתפקיד שהכין ושלח את מבצעי הפיגוע בצומת כרכור, שבו נרצחו 14 אזרחים ישראלים ונפצעו 28 והפיגוע בצומת מגידו, שבו נרצחו 17 ונפצעו 42.

    אחת מבנות משפחת ג'רדאת היתה המחבלת המתאבדת בפיגוע ב'קפה מקסים' בחיפה שבו נרצחו 21 בני אדם.

    בשעת כניסת הכוחות לכפרם של המחבלים סילת אל-חארתייה שבנפת ג'נין נשמעו חילופי אש ופיצוצים מרימוני הלם.

    אתיה דיאמנטמן אלמנתו של יהודה דיאמנטמן שנרצח בפיגוע ירי, ביום חמישי בערב, הגיבה היום לראשונה לפיגוע הקשה, ופנתה בדברים קשים לראש הממשלה ואמרה: "יהודה לא השאיר לי צוואה. אתמול חברה שלו הראתה לי ששאלו אותו לפני שש וחצי שנים מה תעשה אם יישאר לך רק שבוע לחיות, הוא ענה – "ללמוד תורה בחומש". זאת הצוואה שלו", אמרה אתיה בכאב. לדבריה, הוא מסר את הנפש עבור מי שיושב בתל אביב".

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר במקום: "אנחנו התבשרנו הבוקר על תפיסת המחבלים הנאלחים, וכמו שאמר הרב, אביו של יהודה הי"ד, אנחנו מחזקים את ידי כוחות צה"ל וכל מערכת הביטחון. אבל זה לא מנחם וזה לא המענה".

    "אנחנו עומדים כאן, אנחנו כולם רועדים מלשמוע את הדברים המצמררים של המשפחה. האחריות שלכם היא לנחם את המשפחה הזו, כי אם אחרי הרצח הזה, לא רק שישיבת חומש לא מוסדרת מיד, כמו שהייתם צריכים לעשות לפני שהמשפחה האמיצה הזאת דיברה, אלא שמו מצור על הישיבה בחומש, זה לא פחות מפרס לטרור" תקף דגן.

    אביו של יהודה הרב מרדכי דיאמנטמן הגיב לתפיסת המחבלים ואמר: "התבשרנו אתמול באמצע על תפיסת המחבלים, הדבר מאוד חשוב אבל באבל הקשה שלנו זו נחמה פורתא, הצוואה של יהודה, במקום שהוא נרצח, שאנו דורשים שהישוב חומש יוסדר".



    0 תגובות