גלריה מסיום ש"ס משניות של לומדי "קביעותא" בבית מרן שר התורה

    ישראל נח חסידים No Comments on גלריה מסיום ש"ס משניות של לומדי "קביעותא" בבית מרן שר התורה

    לאחר שש שנים ש לימוד משניות יומי הגיעו לומדי "קביעותא" לביתו של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי שליט"א לסיום ששה סדרי משנה יחד עימו | מרן שתה את יין מגביע הסיומים המיוחד ובירך את הלומדים בברכת הצלחה | סיקור

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחדר לא-גדול ואפוף קדושה מצטופפים להם כעשרים מראשי, פעילי ולומדי 'קביעותא'. יחד נוכחים ומסיימים הם כעת את ששת סדרי המשנה. סיום הש"ס שעושים איננו ב'עוד' מקום. הוא נערך בנוכחותו ובהשתתפותו של גדול הדור –  מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א.

    שש שנים עמלו הם על לימוד המשניות, יום יום – שתי משניות ליום! וכעת, מגיע רגע השיא. תיבות המשנה האחרונה של מסכת עוקצין מתגלגלות בחלל החדר, מפי המסיימים הנרגשים: עיניו  של מרן שר התורה מביטות במסיימי הש"ס. ואז הוא מסתכל סביב על הנוכחים, כאשר קורת רוח שורה על פניו הקדושות. אמת מה נהדר הוא המחזה!

    אמר רבי יהושע בן לוי: עתיד הקדוש ברוך הוא להנחיל לכל וצדיק וצדיק שלש מאות ועשרה עולמות, שנאמר: "להנחיל אוהבי יש ואוצרותיהם אמלא". אמר רבי שמעון בן חלפתא: לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום, שנאמר: "ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום".

    "הדרן עלך ששה סדרי משנה, והדרך עלן" – בוקעת ההבטחה המתחננת מפי המסיימים. "דעתן עלך ששה סדרי משנה ודעתך עלן. לא נתנשי מינך ששה סדרי משנה, ולא תתנשי מינן – לא בעלמא הדין ולא בעלמא דאתי"…

    מרן ביקש לשתות מיין הסיומים הנודע, ובאופן אישי את הגביע המוזהב שלו למסיימי הש"ס כדי שיברכו וישתו 'לחיים'. מסכת ברכות מובאת למקום, וכולם יחדיו מתחילים את הש"ס מההתחלה. מרן שר התורה לחש גם הוא את המשנה הראשונה בברכות, שכה אהובה עליו.

    לאחר מכן, נכדו ונאמן ביתו הרב יעקב קנייבסקי שיחי' הפנה אל מרן כמה שאלות:

     

    שאלה: כידוע, מרן שליט"א מסיים את 'כל התורה כולה' – או לפחות את 'רוב חלקי התורה', בכל שנה ושנה. האם יש מקור וטעם לכך שמרן שליט"א חוזר על התורה בפרק זמן קצוב של שנה, ולא בפרקי זמן קצרים או ארוכים יותר? אולי הטעם לכך הוא גם מפאת העובדה שבכל תפוצות ישראל נהגו – עוד מקדמת דנא – לסיים בכל שנה את כל 'חמשה חומשי תורה' במסגרת קריאת פרשיות השבוע? בשנים האחרונות יזם ארגון 'המשנה וההלכה היומית' הקמתו של סדר לימוד חדש – במקביל ובנוסף ללימוד 'המשנה היומית – 2 משניות ביום'. סדר הלימוד החדש: 'משניות – ש"ס משנה בשנה', מציע אפשרויות ללימוד כל ששת סדרי המשנה בתוך כשנה אחת בלבד. לימוד של ש"ס משניות בשנה אחת בלבד, מזכיר מאוד את סדרי הלימוד של מרן שליט"א. האם מרן שליט"א מצטרף ל'קול קורא' של גדולי ישראל שתמכו ועודדו לכך?

    מרן: העיקר שילמדו.

     

    שאלה: האם יש עניין מיוחד בלימוד 'המשנה היומית – 2 משניות ביום'?

    מרן: יכול להיות.

     

    שאלה: האם יש עניין מיוחד בלימוד 'ההלכה היומית – שלושה סעיפי שולחן ערוך אורח חיים ביום', כפי שקבע והנהיג מרנא ורבנא בעל החזון איש זיע"א?

    מרן: כן.

     

    שאלה: נשמח אם מרן שליט"א יוכל לברך את רבבות לומדי 'המשנה היומית' ו'ההלכה היומית' – שיתברכו בכל מילי דמיטב, ושיזכו לבני בריכי וחיי אריכי ומזוני רוויחי, ולהצלחה רבה בתורה ויראת שמיים, ושיראו את פני משיח צדקנו במהרה?

    מרן: ברכה והצלחה.

    פעילות הארגון מוצגת בפני מרן שליט"א: שיעורי התורה, המבחנים, העלונים והלוחות, והוא סוקר אותם בעיון. זו היא עת רצון מיוחדת ונדירה מאוד, עת משיב מרן בסבלנות על שאלות הרבנים ומרעיף עליהם שפע ברכות.

    בזה אחר זה עוברים המסיימים והפעילים לפני מרן שר התורה שליט"א, כל אחד מבקש את ישועתו הפרטית. האחד לזיווג הגון, השני לזרע של קיימא, השלישי לרפואה שלמה, הרביעי לנחת מצאצאיו. כל אחד בפרטות מקבל ברכה אישית, שתמשיך ללוות אותו לנצח – ברכתו של גדול הדור. לסיום, בירך מרן שר התורה שליט"א במיוחד את כל התורמים והלומדים – גם אלו שאינם נוכחים במעמד…

    במעמד סיום הש"ס נכחו, בין השאר: הרב ישעיהו המאירי שליט"א, יו"ר 'קביעותא'. הרב יעקב הלל אוסטרליץ שליט"א, מרבני הארגון. הרב אשר שיק שליט"א, מחבר 'משניות ילקוט ביאורים' ומרבני 'קביעותא'. הרב אברהם ישעיהו זיאת שליט"א, מחשובי מגידי השיעורים במשניות ומוותיקי הלומדים. הרב יוחנן סילמן שליט"א, מעורכי 'מכון טהרות' ומראשי הארגון. הרב נתן דוד מושקוביץ שליט"א, מגיד שיעור במשניות. הרב אברהם דוד ישראלי שליט"א, מעורכי התוכן. הרב אברהם יוסף מנדל שליט"א, מגיד שיעור במשניות. הרב יונתן שטנצל שליט"א, מגיד שיעור מפורסם ומנהל קו התורה הנודע 'אמר אביי'. הרב יצחק סילמן שליט"א, מראשי ארגון 'קביעותא'. ועוד רבנים ומגידי שיעור רבים וחשובים.



    0 תגובות