יהודה דימנטמן הי"ד מובא למנוחות: "נרצח רק כי הוא יהודי"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on יהודה דימנטמן הי"ד מובא למנוחות: "נרצח רק כי הוא יהודי"

    בהלוויה קורעת לב מובא למנוחות יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע הירי אתמול בשומרון והותיר אחריו אישה ופעוט. אחיו של יהודה קרא לראש הממשלה: "חדש את הישוב בחומש". ח"כ סמוטריץ': "סליחה שלא עשינו מספיק". ראש ישיבת חומש: "החותמת שהשאיר בישיבה כאן יהודה תישאר לנצח"

    צילום: מועצה אזורית שומרון
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מאלף בני אדם ובהם אישי ציבור מלווים בשעה זו את יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח אתמול (חמישי) בפיגוע הירי בשומרון, בדרכו האחרונה. הלוויה החלה ביישוב חומש, שבו נישאו הספדים, עברה ביישוב שבי שומרון ומשם ממשיכה כעת להר המנוחות בירושלים.

    יהודה דימנטמן הי"ד

    באדיבות המשפחה

    שלומי דימנטמן, אחיו של יהודה הי"ד השתנק בבכי: "בשבתות והוא ואתיה עלו לכאן, גרו בפחונים, והכל עשו מתוך שמחה ולא מתוך כעס. אבל הבעיה היותר קשה שלנו זה לא האויבים המסתובבים כאן מסביב, אלא שלעם ישראל יש חולשה, וזה הכי כואב, שחלק מהממשלות תקעו כאן את הגלגלים. אני קורא לראש הממשלה שחלקנו במשפחה הקרובה הצביעו לו, חזור בתשובה, חזור למה שאתה אמרת לא לפני הרבה זמן, ומי יודע אם לא לעת הזאת הגעת למלכות, חדש את הישוב בחומש לא רק את הישיבה, ההריסות כאן זה כתם שחור למדינת ישראל, הערבים כאן מסביב צוהלים ושמחים לראות איך אנחנו מושפלים, במיוחד ע"י לצערנו הגדול, בג"צ ועוד אנשים משונאי ישראל עוזרים להם במאבק הזה, אנא הרם קרן ישראל עמך, הקב"ה שדמו של יהודה לא יהיה לחינם, אנחנו דורשים ואנחנו נהיה כאן ואנחנו נסכן את נפשנו, ומדינת ישראל תדאגו שאנחנו כאן נחיה לבטח ולשלווה, ארצנו היא ולא ניתן אותה לאחר. בע"ה ה' יקום דמו.

    צילום: מועצה אזורית שומרון

    מועצה אזורית שומרון

    "אני רוצה לחזק את הורי היקרים שבעשר שנים האחרונות, אבא ואמא מחזקים, מלמדים ומטפלים בסבא משה שיחיה וסבתא הדסה שנפטרה, במסירות נפש. הרבה כוחות צריך לזה, אבל עכשיו שדמו של יהודה יתן לנו כוחות להמשיך במפעל שאבא ואמא הקימו, 12 אחים אנחנו, כולנו באחדות, באהבה ובשמחה, שנמשיך האלה ואנחנו לא נישבר ולא ניכנע. אתיה, אחותנו את היי לאלפי רבבה".

    ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן ספד: "חומש תישאר לנצח. חומש תתחזק. החותמת שהשאיר בישיבה כאן יהודה תישאר לנצח. נצמח יחד, נתפתח יחד. ויתקיים בנו הכתוב – כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכפר אדמתו עמו".

    פיגוע רצחני בשבי שומרון: מחבלים פתחו באש ורצחו את יהודה דימנטמן הי"ד

    ח"כ בצלאל סמוטריץ': "את יהודה שלחו להורות לכולנו מה שלא הצלחנו עד היום, לחזור לחומש. להגדיל את הישיבה. זה מה שבעזרת השם יקרה. סליחה, אתיה ודוד, המשפחה, שלא עשינו מספיק. שלא עשינו לפני"

    ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן ספד: "יהודה האהוב, אחינו היקר, אחינו הקדוש, איש אמיץ בתוך ים סוער, נושא הדגל. אדם יקר, עם חיוך תמידי של אהבת ישראל טהורה, תלמיד חכם אמיתי. אידאליסט. נשמתך פה איתנו עכשיו, ותמיד תהיה פה איתנו.

    איך נקטפת מאיתנו ביד כה אכזרית וזדונית רק כי אתה יהודי שחי בארצו?

    לפני 16 שנים נעשה הפשע הנורא מכל. ביד חזקה, באכזריות, קרעו את יהודי גוש קטיף וארבעת יישובי צפון השומרון: חומש, שא-נור, גנים וכדים.

    התגובות לפיגוע הרצחני: "תוצאה של הסתה קשה נגד אחינו המתיישבים"

    יהודה היה רק בן 9 כשקרה העוול הנורא הזה, כשאחינו ניסו לקרוע את האדמה מעם ישראל. הוא ראה, אבל לא המשיך הלאה בחייו. כנער צעיר הוא בחר לשאת את דגל המאבק, להשיב אותנו הביתה. נשא את הדגל עם חבריו בישיבת חומש. בגשם, בקור, בחום הקופח בקיץ, כאשר פעם אחר פעם מגיעים לפנות אותם מהמקום – הוא ישב ולמד תורה, והתפלל שעם ישראל יתעשת, שנחזור כולנו יחד לבתים שלנו, לאדמה שלנו, ללא חשש. מבלי להתבייש ולומר: זה שלנו. זה שלנו.

    אתמול בלילה גדע מרצח שפל, אוייב שרוצה לראות אותנו נכחדים לא רק מכאן – מחומש שבצפון השומרון, אלא נכחדים מעל האדמה. אתמול בלילה קטף האוייב הברברי את נשמתך והותיר את כולנו כואבים, המומים.

    ממשלת ישראל – האחריות עליכם. אתם אחראים לבטחון כל אזרחי המדינה – אלה שבחרו בכם ואלה שלא. יהודה לא מת ממחלה, הוא לא נפטר מסרטן. הוא נרצח רק כי הוא יהודי. דם יהודי לא יכול להמשיך להיות הפקר. עד מתי?? אנחנו עומדים כאן, כואבים, בוכים. אבל אנחנו לא נשברים.

    "אנחנו יחד נתקע יתד, ניתן תשובה ניצחת לטרור שרוצה לעקור אותנו מכאן. אנחנו נחזק את אחיזתנו בארצנו. הרב מרדכי, אביו של יהודה, אמר לי אתמול: צוואתו של יהודה היא – לאשר את הישיבה בחומש. צוואתו – להחזיר את הישוב מחדש.

    אני דורש כאן יחד עם המשפחה, ממשלת ישראל. הודיעו היום קבל עם ועולם כי עם ישראל לא יישבר, כי ממשלת ישראל נותנת תשובה הולמת לרצח הזה. ממשלת ישראל מסדירה את ישיבת חומש ונותנת תשובה ציונית וגאה לפשע הנורא הזה לעולם לא נשבר".

    "גירוש חומש היה פשע נורא וטעות גדולה וטעות גדולה צריך לתקן במעשה גדול! הסדרת ישיבת חומש בדרך לחזרה לחומש ובניית חומש כיישוב יהודי גדול ואיתן.

    אתיה, דוד הקטן, משפחות דימנטמן ואלק היקרות. אני מבטיח לעולם לא תהיו לבד. אתם לנצח חלק ממשפחת השומרון, הרצח הנורא הזה לא יישאר ללא מענה ציוני. בבניין הארץ ננוחם".

    הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו אמר הבוקר בעקבות הפיגוע הנורא: "על אדמת הקודש, אדמת מדינת ישראל נהרג אבא לילד, אדם שרק רצה לחיות כאן יחד עם כולנו. בכאב גדול אנחנו מבקשים ומתפללים שעם ישראל יוכל לשבת בשלום על אדמתו. נתפלל לרפואת הפצועים ולישיבת ישראל בארצו בשלום ובשלווה"

    צילום: מועצה אזורית שומרון


    0 תגובות