תיעוד: תרגיל חילוץ גדול של מד"א והמשטרה במנהרות הרכבת לירושלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד: תרגיל חילוץ גדול של מד"א והמשטרה במנהרות הרכבת לירושלים

    התגיל דימה שריפת קרון רכבת מסוללה של אופניים חשמליים, התוואי היה ללא גישה ישירה לאמבולנסים. במסגרת התרגיל, פעלו עשרות חובשים ופרמדיקים ב-15 אמבולנסים, 4 ניידות טיפול נמרץ, רכב תאר"ן וג'יפבולנס

    צילום: מד"א
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלילה (רביעי) התקיים תרגיל משותף למגן דוד אדום, משטרת ישראל, כיבוי אש ורכבת ישראל, שמטרתו לתרגל את צוותי החירום בטיפול באירוע מורכב ופינוי נפגעים רבים משריפה ברכבת נוסעים שנמצאת במנהרות הקו המהיר.

    במסגרת התרגיל, פעלו עשרות חובשים ופרמדיקים ב-15 אמבולנסים, 4 ניידות טיפול נמרץ, רכב תאר"ן (תחנה אירוע רב נפגעים) וג'יפבולנס בשיתוף פעולה עם כלל כוחות ההצלה והביטחון. גם מוקד 101 של מד"א השתתף בתרגיל בניהול האירוע המורכב ובתיאום הכוחות בשטח.

    התרגיל שנוהל ע"י משטרת ישראל דימה תרחיש במסגרתו נגרמה שריפה בקרון רכבת עמוס נוסעים עקב תקלה בסוללה של אופניים חשמליים. מכיוון שמדובר באזור בו קיים חוסר נגישות לאמבולנסים ודרך ההגעה היחידה של צוותי מד"א היא ברכבת.

    הצוותים הגדולים של מד"א הגיעו לתחנת נבון של רכבת ישראל בירושלים ולנקודה נוספת סמוכה ללטרון, שם עלו, יחד עם הציוד הרפואי מציל החיים על רכבות שהביאו אותם למקום השריפה, טיפלו בעשרות בפצועים ופינו אותם בעזרת הרכבת דרך מנהרת ליפתא חזרה לירושלים וחזרה לגזרת לטרון ומשם באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים.

    מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר לאחר התרגיל: "מדובר בתרגיל מורכב וחשוב המכין את כוחות החירום לתרחיש שריפה בקו הרכבת לירושלים, המכיל בתוכו אתגריים ייחודים. מד"א מבצע באופן שוטף תרגולים בשגרה על מנת לשפר עד כמה שניתן את זמן התגובה ואת האפשרות לבצע פעולות מצילות חיים בשגרה ובחירום".



    0 תגובות