החוק של ח"כ אזולאי: חידוש אוטומטי של מתן הנחה בארנונה לקשישים

    איתי גדסי No Comments on החוק של ח"כ אזולאי: חידוש אוטומטי של מתן הנחה בארנונה לקשישים

    הצעת החוק של ח"כ ינון אזולאי לחידוש אוטומטי של מתן הנחה בארנונה לאזרחים וותיקים עברה טרומית בכנסת. אזולאי: "אנחנו כחברה, חייבים קודם כול בהכרת הטוב לאותם אנשים, לאותם סבא וסבתא שלנו. לא יכול להיות שלא נדאג להם בדבר שאפילו לא עולה לנו כסף"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק לחידוש אוטומטי של הנחה בארנונה לאזרחים וותיקים. את הצעת החוק הגיש חבר הכנסת ינון אזולאי. 49 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים, ההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

    בחוק מוצע לקבוע כי הנחה שניתנה לאזרח ותיק בארנונה, תימשך להינתן לו באופן אוטומטי, גם אם לא הגיש בקשה מחודשת לכך, כל עוד לא דיווח על שינוי באחד מהתנאים המנויים בסעיף.

    בדברי ההסבר נכתב: "ישנם מקרים של קשישים וניצולי שואה, אשר אינם מקבלים את ההטבה המגיעה להם, מכיוון שלא ידעו כי יש צורך להגיש בקשה מחדש. אזרח ותיק הוא סטאטוס קבוע, שאינו תלוי בפרמטרים משתנים. מרגע שאדם הוגדר אזרח ותיק והחל לקבל קצבת אזרח ותיק מהביטוח הלאומי לא ייתכן שהקצבה תיפסק עקב שינוי במצבו ולכן אין סיבה שההנחות וההטבות הנובעות מעצם היותו אזרח ותיק יתבטלו".

    יוזם החוק ח"כ ינון אזולאי אמר: "כיום, רובם המכריע של האזרחים הוותיקים נדרשים בהגשת הנחה בארנונה בכל שנה מחדש. אתם צריכים לראות אותם כל שנה. תלכו לאגף הגבייה בעיריות, ותראו אנשים, אזרחים ותיקים, מבוגרים, מי עם מקלו ומי בכיסא גלגלים".

    אזולאי הוסיף, "כל אחד, ניצולי שואה, כולם הולכים ומגישים את הבקשה להנחה בארנונה. אנחנו כחברה, חייבים קודם כול בהכרת הטוב לאותם אנשים, לאותם סבא וסבתא שלנו. לא יכול להיות שלא נדאג להם בדבר שאפילו לא עולה לנו כסף".



    0 תגובות