אייכלר: "להפסיק עיקולי חשבונות על חוב מזערי ולנפח את העמלות"

    אבי רבינא No Comments on אייכלר: "להפסיק עיקולי חשבונות על חוב מזערי ולנפח את העמלות"

    בוועדת הפנים דנו על דרכי גביית חובות מאזרחים, ח"כ אייכלר הציע כי ישנם מספיק פקידי מדינה שיוכלים לגבות את החובות, במקומם של חברות הגבייה שמטילות עמלות גבוהות וחסרות תקדים על תשלום החובות. בנוסף דרש אייכלר לאסור בחוק הטלת עיקול בבנק על חוב של מאות ש"ח

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון בוועדת הפנים היום (רביעי) על דרכי גביית חובות מאזרחים לרשויות המקומיות, זעק  אמר ח"כ ישראל אייכלר על ההתעמרות באזרחים ועל הטלת עיקולים דרקונים בשל חובות של מאות שקלים לרשויות, לדברי אייכלר: "ישנם קרוב למיליון עובדי המגזר הציבורי שמקבלים שכר מהמדינה. מתוכם יש מספיק פקידים שתפקידם לגבות חובות לרשויות, לא פחות מכל עבודה אחרת".

    אייכלר הבהיר כי "אין צורך בהוספת חברות גביה ועו"ד שיוסיפו עמלות גביה נוספות על החוב. השאלה היא מה הגבולות של המגזר הפרטי שהופך לשליט. צריך לזכור שרבים מאלו שלא משלמים, אין להם, ולא שמסרבים לשלם. צריך לבוא אתם להסדרי תשלומים נוחים ולא להוסיף על החובות שגם ככה מתקשים לשלמן" זעק אייכלר.

    אייכלר הבהיר כי לא ייתכן שחברות הגבייה יגבו סכומים מטורפים על גבם של החייבים, "כאשר עירייה מגיעה עם אזרח להסדר תשלומים, אסור שיהיה מצב שחברת הגביה תגיד 'אוקיי הסתדרת עם העירייה, אבל אני עדיין דורש את 15 אלף השקלים כעמלה בשבילי, על הגבייה'. חברת הגבייה לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה והיא מחויבת להסדר שיכלול גם את העמלות. זה צריך להיות מוסדר בפירוש בסעיף בחוק" הבהיר אייכלר.

    אייכלר ציין את שיטת העיקולים שידה קלה על ההדק, "דבר נוסף לגבי העיקולים: לא יתכן שיעקלו חשבון על חוב נמוך של כמה מאות שקלים, או גרוע מזה, יטילו צו עיכוב יציאה על חוב נמוך. חייב לא בורח מהארץ בגין חוב של כמה אלפי שקלים. יש לחוקק שהעיקול לא יעלה על סכום החוב ולא על כל החשבון".

    ח"כ אייכלר הוסיף כי גם לאחר התשלום האזרח עובר התעללות מצד הרשויות, "הדרך להסרת עיקול ושאר ההגבלות חייב להתבצע במהירות וביעילות, לפחות באותה יעילות בה מוטלות ההגבלות. לא יתכן שחייב ששילם את חובו ייאלץ להמתין או להתרוצץ בין הבנק לרשות המקומית בגלל שהרשות לא הסירה את ההגבלה כנדרש".



    0 תגובות