"פועלות נגד המדינה": 2 עמותות פלסטיניות לא יזכו להטבות מס

    איתי גדסי No Comments on "פועלות נגד המדינה": 2 עמותות פלסטיניות לא יזכו להטבות מס

    לבקשת יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך בשת"פ עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר 2 העמותות, 'כייאן' ו'אמסח דמעת אליתים', יוצאו מאישור סדר היום לקבלת הטבה לעמותות מכוח סעיף 46, לבדיקה נוספת ברשות המיסים

    צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר הוציא את עמותת 'כייאן' ו'אמסח דמעת אליתים' מאישור סדר היום לקבלת הטבה לעמותות מכוח סעיף 46, לבדיקה נוספת ברשות המיסים.

    יחד עם ח״כ ניר אורבך פנה ח״כ קושניר ליועמ"שית ועדת כספים ולרשות המיסים, כדי לבצע בדיקה נוספת במסכת העובדתית של הוועד המנהל של גוף שפועל נגד האינטרסים של מדינת ישראל. בנוסף, דרש ח״כ קושניר בדיון לקדם את סיום בדיקת עמותת 'עד כאן' במהירות האפשרית.

    יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך אמר בוועדת הכספים: "כשעברתי על רשימת העמותות לאישור קפצו 2 עמותות שהפעילות שלהן מאוד מטרידה. עמותה אחת היא 'כאיין', שיש לה גם פעולות מבורכות בחיפה אבל בין היתר היא עוסקת בתחום הקרקע הדיור וזכות השיבה של ערבים לגבולות 48.

    "הן גם עובדות עם פורום Jusur Forum של נשים שעוסק בנכבה ובהשלכות החברתיות העכשוויות שלה בהקשר מגדרי.
    כחלק מהעיסוק בזכות השיבה הן גם ערכו קמפיין בשם '7 days of return' במהלכו פעלו נשים להעלאת המודעות לנכבה.
    הן עורכות סיורים כדי להעלות את המודעות לנכבה ולזכות השיבה. מארגנות גם ערבים בנושא והפעילות הזו מנוגדת לחוק יסודות התקציב, סעיף 3ב(ב)"הפחתת תקציב או תמיכה בשל פעילות נגד עקרונות המדינה (4). "ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל".

    "דומה ואולי יותר מטריד בנושא של עמותת 'אמסח דמעת אליתים'. שמנוהלת ע"י מוחמד אל רג'בי ואשרף סלהב שהם גם חברי הועד של עמותה המכונה "זכאת אל קודס". שהוקמה ומובלת ע"י השייח עכרימה סברי, שייח קיצוני ביותר התומך בפיגועי התאבדות.

    "מעבר לזה, שיש פעילות פלילית של לפחות אחד מהוועד המנהל, אשרף סלהב, הוא נעצר עקב אירוע סחיטה וב-2011 הפלאפון שלו הוחרם בשל חשדות שטרם פורסמו לציבור.

    "הוא גם התראיין לערוץ ירדני והסביר את מטרות פעולות ה"צדקה" שלו למען יתומים במזרח ירושלים ובעיר העתיקה ומטרת הפעולות הן מימוש האחיזה הפלסטינית של ערבים בירושלים.

    ,חשוב לציין שאגף האכיפה במשרד החינוך החליט על בדיקה של בית הספר שהעמותה מפעילה עקב חשד כי בתוכן החינוכי יש הסתה נגד מדינת ישראל ונוגד את האינטרסים של מדינת ישראל. אני לא מדבר פוליטית עכשיו, אני מדבר עובדתית. יש פה שאלה של מסכת עובדתית של הועד המנהל של גוף שפועל נגד האינטרסים של מדינת ישראל".

    בארגון "עד כאן" בירכו: "לא יעלה על הדעת שעמותות אשר מסכנות את מדינת ישראל יקבלו את תמיכתה של המדינה דרך הנחות במס. על רשות המיסים למנוע קבלת אישור סעיף 46 מאותן עמותות אשר מבקשות לאחוז בחבל משני קצותיו. מי שיוצא נגד המדינה לא יכול לקבל הטבות ממנה".



    0 תגובות