מלכיאלי: "הופתענו מהקצב המהיר בו הממשלה עובדת, באו להחריב וללכת"

    אסתי פלד 1 Comment on מלכיאלי: "הופתענו מהקצב המהיר בו הממשלה עובדת, באו להחריב וללכת"

    ח"כ מיכאל מלכיאלי תקף את התנהלות הממשלה הדורסנית נגד הרס זהות המדינה היהודי וסיפר על מטרת הקמת מטה המאבק, "העימות אינו בין חרדים לחילונים, המאבק הוא בין אלו הרוצים מדינה יהודית למדינת כל אזרחיה". ועל הביקורת של יו"ר ש"ס נגד אלו שמדברים עם גורמים מהקואליציה, "אנחנו לא מראים להם ידידות כי הם רומסים אותנו"

    צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מיכאל מלכיאלי (שס) התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורת המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס למאבק על זהות המדינה היהודית, "הקצב המהיר שהממשלה עובדת בו הפתיע אפי' אותנו. היו הרבה ממשלות שניסו אבל לא הייתה ממשלה שעושה הכל ביחד, ההרגשה היא שהם עבאו להחריב וללכת. זו ההרגשה".

    מלכיאלי התייחס להקמת מטה המאבק המשותף, "השבוע הייתה אמירה של שס ויהדות התורה שאנחנו הולכים למאבק ביחד. אבל גם יקום צוות שכל הנושאים יהיו על השולחן והם יעמדו מול ראשי המפלגות, זה גם פנייה ליהדות העולם. זה לא עימות בין חרדים לחילונים אלה מאבק בין אלו שרוצים מדינה יהודית ואלו שלא רוצים מדינה יהודית. ולכן זה מרחיב את כל המעגל" הסביר מכליאלי.

    מלכיאלי הבהיר כי המטרה לאחד את כל עם ישראל סביב המאבק, "אין ספק שהעבודה האמיתית שלנו זה לחבר את כולם למאבק הזה. אנחנו לא רוצים שמהאבק יהיה שחור רק של החרדים. הערב לא הגענו להפגנה בגלל שלא תמיד גוש חרדי שחור וגדול בהפגנה יתרום לה. תהיה לנו חלוקת תפקידים ברורה במאבק של כולנו".

    עוד הוסיף, "חלוקת הכותל הרפורמי לא פחות חשובה ליהודי בפריפריה ממני. אנשים נלחמים שהנכד שלהם יעלו לתורה בבית כנסת אורתודוקסי ולא רפורמי אותם אנחנו רוצים להוציא מהשאננות".

    מלכיאלי ציין כי "העותרים בפרשת המרכולים בתל אביב לא היו חבר'ה חרדים או דתיים אלו היו אנשים שאכפת להם מזהות המדינה היהודית".

    על הביקורת של יו"ר ש"ס דרעי בכנס נגד אלו שמדברים עם אנשי הקואליציה הסביר מלכיאלי, "אנחנו יושבים בוועדות השונות של הכנסת ומנהלים נושאים שלנו, כמו הבואש של המשטרה בשכונות החרדיות. עכשיו אני רואה בשר בר לב שותף לרפורמים, אבל אני לא רואה בעייה שאני יאבק מולו על איסור כניסת בואש לשכונות מגורים".

    מלכיאלי הבהיר את עמדת ש"ס, "אנחנו לא מראים להם ידידות כי הם רומסים אותנו, הם פוגעים בציפור הנפש שלנו והרפורמים רוצים לקבל הכרה ולכן אנחנו לא ניתן להם את הפתח הזה".



    1 תגובות

    מיין תגובות