- רדיו קול חי - -

מה הקשר בין שינה למערכת החיסון?

כדי לשמור על בריאותנו מוטב כי מערכת החיסון שלנו תעבוד בדיוק במידה המתאימה. לשם כך נדרש לנקוט אמצעים העשויים לתרום לחיזוק מערכת החיסון באופן כזה שיאפשר לה להמשיך בעבודתה החשובה.

טיפים לסיוע לפעילות תקינה של מערכת החיסון:

תזונה – צריכת מזונות טבעיים ומגוונים הכוללת צריכתם של מקורות פחמימה וחלבון איכותיים בכמות הולמת, קטניות, ירקות בשפע ופירות עשויה לתרום לתפקוד מערכת החיסון באמצעות מניעת חסרים תזונתיים העלולים להפוך את הגוף לפגיע.

שינה – שינה בכמות הולמת היא הכרחית לתפקוד תקין של מערכת החיסון. חסך בשעות שינה עלול לפגום לפעילות מערכת החיסון ובכך לחשוף את הגוף לזיהומים שונים, ואילו שינה מספקת מפחיתה את רמות הסטרס ויכולה לסייע בדרך זו לזרועותיה השונות של מערכת החיסון לפעול במידה המתאימה.

פעילות גופנית – מחקרים רבים מראים שלפעילות גופנית יש השפעה חיובית על מערכת החיסון. כך למשל, אנשים השומרים על כושר עמידים יותר לזיהומים ומחלות מאנשים שאינם עוסקים באופן קבוע בפעילות גופנית.

ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא – בדומה לתזונה איכותית, במידת הצורך, השלמת חוסרים תזונתיים באמצעות תוספי תזונה עשויה לסייע לתפקודה התקין של מערכת החיסון. בנוסף, הימצאותם של רכיבי תזונה ספציפיים הנמצאים בצמחי מרפא כמו אכינצאה, נמצאו כבעלי יכולת לסייע לנו במידה כזאת או אחרת לשמור על מערכת חיסון חזקה.

מוצר טבעי נוסף שעשוי לסייע למערכת החיסון להילחם בגורמים מעוררי מחלות הוא שרף הפרופוליס שמופק על ידי דבורים משרף עצים וצמחים שונים ומשמש לחיטוי והגנת הכוורת מפני טפילים וזיהומים חיידקיים וניתן גם לייחס לו משמעות מסוימת בהגנה על הגוף האנושי.

התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.