אייכלר חשף: "מעל 50 מקרים השתמשו השנה בבואש ואף פעם לא בהפגנת שמאל"

    אבי רבינא No Comments on אייכלר חשף: "מעל 50 מקרים השתמשו השנה בבואש ואף פעם לא בהפגנת שמאל"

    דיכוי מכוון? ח"כ ישראל אייכלר חשף מעל בימת הכנסת כי בשנה הנוכחית השתמשה המשטרה במעל 50 מקרים בבואש, בהפגנות חרדים, ימנים וערבים. ואפי' לא פעם אחת בהגפנת שמאל שהיו לא מעט השנה. "מגזר וקבוצה. מדינה שמתנהלת באפליה כזו, היא לא דמוקרטיה"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזה זמן רב נמשכת התעמרות המשטרה כלפי המפגינים החרדים בהרחקתם ממוקדי ההפגנות ע" הבואש המשטרתי, הגורם לריח רע ובלתי נסבל ונמצא בשימוש גם בתוך שכונות חרדיות צפופות ובניגוד להפגנות האלימות בבלפור שבמשך שנים לא הורחקו משתתפיו ע"י הבואש המדובר.

    הערב (שני) ח"כ ישראל אייכלר נאם בפני מליאת הכנסת והציג דו"ח משטרתי חמור עם נתונים מדאיגים. "אני רוצה להציג בפניכם מסמך שקיבלתי מהאגודה לזכויות האזרח. זהו דו"ח משטרתי שמעלה כי כל המקרים שבהם השפריצו בואש על מפגינים זה או חרדים או ערבים" חשף אייכלר על בימת הכנסת.

    על פי הנתונים, "בין השנים 2018 ל-2020 נרשמו 13 אירועי בואש, 12 מתוכן חרדים, 1 אירוע של ערבים. בשנת 2021 נרשמו למעלה מחמישים מקרים בהם ערבים, חרדים וימניים. לא נרשם אפילו מקרה אחד בהפגנות שמאל, בבלפור, מחאת האתיופים או כל קבוצה אחרת".

    ח"כ אייכלר סיפר: "אנשים רבים עוברי אורח נפגעו מבואש בגוף ובנפש מבלי שהיו מעורבים בכלל בהפגנות. תינוקות שנפגעו מהחומר החריף וכדומה".

    אייכלר הביא שתי עדויות קשות, "אני רוצה לצטט רק שתי עדויות כדי שתבינו מה המשמעות של בואש עבור הסביבה. מקרה אחד של אישה שהלכה בשכונת גאולה לבית מרקחת, ומכת"זית התיזה מי בואש למרחק כמה מטרים זה פגע בה, היא והתינוק נרטבו. התינוק צרח מכאבים וכל הפנים שלו האדימו מצריבה. במקרה אחר אישה העידה שבגדיה ניזוקו והיא הפסידה יום עבודה ויש עוד הרבה מקרים כאלו".

    בסיום נאומו הזכיר אייכלר את ההסתה נגד הציבור החרדי הגורם למעשים אלו, "פה בכנסת עמד שר שהיה שייך פעם לימין ואמר שכל פרוטה שמשקיעים בערבים היא רווח, אבל מעולם הם לא אמרו ככה על הכסף לישיבות. ההיפך, הם קוראים לזה סחטנות. היחס לחרדים היום במדינת ישראל הוא גרוע יותר מהיחס לערבים".

    "הציבור החרדי פחות לגיטימי מהציבור הערבי בעיני המשטר החילוני. ככה לא נבנית דמוקרטיה. משום שדמוקרטיה משמעותה זכויות לכל אדם, מגזר וקבוצה. מדינה שמתנהלת באפליה כזו, היא לא דמוקרטיה". סיים ח"כ אייכלר.

    יש לציין כי אנשים חרדים שעתרו לבג"ץ נגד השימוש בבואש בהפגנות חרדים נדחו על הסף.



    0 תגובות