בנט: "קורא למעצמות שלא לאפשר את המשך העשרת האורניום"

    אבי רבינא No Comments on בנט: "קורא למעצמות שלא לאפשר את המשך העשרת האורניום"

    ראש הממשלה הצהיר: "המטרה שלנו עכשיו היא לנצל את חלון הזמן שנפתח, בין הסבבים, כדי לומר לידידינו בארה"ב: זה בדיוק הזמן להשתמש בסל כלים אחר מול הדהירה של איראן בתחום ההעשרה"

    צילום: חיים צח/ לע"מ צילום: חיים צח/ לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לשיחות הגרעין וביקש מהמעצמות שלא לאפשר לאיראן להמשיך בהעשרת האורניום במקביל למשא ומתן בוינה: "הסבב הראשון של השיחות בין איראן למעצמות בוינה הסתיים בלי תוצאות. האיראנים, כצפוי, נושאים ונותנים במיומנות. הם חזרו בהם מכל ההסכמות הקודמות והגיעו בגישה תקיפה מאוד ובריונית.

    "דוגמה לסחטנות הגרעינית שדיברתי עליה, קיבלנו כשבמהלך השיחות בוינה מתפרסם שהם החלו להעשיר אורניום ב-20% בצנטריפוגות מתקדמות במתקן התת-קרקעי בפורדו. זה צעד חמור ביותר. אני קורא לכל המדינות שנושאות ונותנות עם איראן בוינה, לדבוק בקו התקיף, ולהבהיר לאיראן שאי אפשר בו זמנית להעשיר ולשאת ולתת.

    שר החוץ חזר מסבב פגישות באירופה בעניין זה, ובימים הקרובים ייצאו שר הביטחון וראש המוסד לוושינגטון, להמשיך את הטיפול".

    בנט הוסיף: "המטרה שלנו עכשיו היא לנצל את חלון הזמן שנפתח, בין הסבבים, כדי לומר לידידינו בארה"ב: זה בדיוק הזמן להשתמש בסל כלים אחר מול הדהירה של איראן בתחום ההעשרה.

    "איראן חייבת להתחיל לשלם מחירים על הפרותיה. המטרה של המשטר האיראני היא הסרת סנקציות, בשביל זה הם באו לוינה עם עשרות יועצים ומומחים בתחום הסנקציות, כי זו מטרתם. כלומר, היכולת שלהם לעשות את מה שהם עושים עכשיו – בתחום הטרור ובתחום הגרעין, רק הפעם הם רוצים חיזוק של עשרות מילארדי דולרים ורוח גבית לכל הפעילות שלהם. אנחנו מקיימים בעניין הזה דיאלוג כן ואינטנסיבי עם האמריקנים, הבריטים, הצרפתים, הרוסים ועוד.

    "ועוד מילה – כוחנו באחדותנו. לדיל גרוע חלילה עם האיראנים יהיו השלכות על הביטחון הלאומי של כולנו. לכן, עת לכל דבר. עת לחשות, ועת לדבר. עכשיו העת לדבר".

    לאחר מכן, התייחס בנט לפיגוע שאירע אמש סמוך לצאת השבת בשער שכם ושב וגיבה את לוחמי משמר הגבול שנטרלו את המחבל: "בנוגע לאירוע אתמול בשער שכם. אני שמח שהפעם, זמן לא רב אחרי שהסרטון הפלסטיני החתוך הופץ, אנחנו מצידנו, המשטרה ומערך ההסברה שלנו, הוצאנו תוך זמן מאוד קצר את הסרטון המלא – את האמת. זה הפך את התפיסה על פיה.

    צילום: חיים צח/ לע"מ

    "אני מציע לכולם – אף פעם לא למהר לחרוץ משפט בנוגע להתנהגות של לוחמים במצבים מורכבים בשטח מול טרור. תמיד עדיף להמתין רגע.

    בכל מקרה, הסרטון המלא לא מותיר מקום לספק. הלוחמת והלוחם פעלו בצורה מצוינת, בדיוק כפי שנדרש מלוחמים במצב מבצעי כזה. הם ניטרלו את הדוקר באופן המתבקש. מגיעים להם הערכה של כולנו למי שמנעו רצח ופעלו בתושייה מבצעית תוך שברירי שניה בודדים".

    ראש הממשלה התייחס גם לנושא התחלואה בקורונה: "לבסוף – בארצות הברית ובאירופה החורף קשה ביותר, עם שיאי תחלואה, עם סגרים ומגבלות ברחבי כל העולם. אצלנו גם חמים וגם פתוח ובטוח, וה-R ירד שוב מתחת ל- 1.

    "חברים, זה לא קורה מעצמו. העובדה שישראל היא אי של תיפקוד ובריאות, של כלכלה פתוחה וחיים נורמליים, היא בדיוק תוצאה של ניהול הדוק ביותר שלנו. לכן, אני מציע לא לזלזל באומיקרון.

    "רק הבוקר קיבלנו דיווח על כמעט 100 נדבקים במסיבה אחת בנורבגיה, זה לא רק בדרום אפריקה. אנחנו צריכים להיות צנועים, זה זן שאנחנו גם עכשיו לא יודעים מספיק עליו, אבל אנחנו כן יודעים, ברמה גבוהה מאוד של ודאות, שזה זן מדבק מאוד. אנחנו עדיין בתקופת הערפל שאנחנו בעצמנו הגדרנו, ואנחנו עדיין לומדים.

    "כל יום אנחנו מבצעים הערכת מצב מחודשת, על בסיס הנתונים שאנחנו יודעים באותו רגע, לגבי הקלות, החמרות – הכל על בסיס המידע.

    "יש כאלה שאומרים: 'אבל המצב כל-כך טוב בארץ אז למה אתם באים ומקשים'. הסיבה שהמצב טוב בארץ היא בגלל שאנחנו פועלים מהר והדוק. אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך. באי- הוודאות הנוכחית זה בדיוק הצעד הנכון. עדיף להיות זהירים בתחילה מאשר להתחרט על זה אחר כך", סיים בנט.



    0 תגובות