רה"מ, שר הבט"פ ומפקדי המשטרה מגבים את הלוחמים: "פעלו כמצופה"

    איתי גדסי No Comments on רה"מ, שר הבט"פ ומפקדי המשטרה מגבים את הלוחמים: "פעלו כמצופה"

    סערה בעקבות הירי במחבל בשער שכם לאחר ששכב על הרצפה. ח"כ עופר כסיף: "הוצאה להורג". ראש הממשלה, השר לביטחון פנים ומפקדי המשטרה גיבו את הלוחמים: "‏כשיש ספק אין ספק"

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה בעקבות תיעוד פיגוע הדקירה בשער שכם, בו נראים לוחמי מג"ב מבצעים ירי לעבר המחבל גם לאחר ששכב על הרצפה והיה לכאורה מנוטרל.

    השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ הגיב: "אל מול ניסיון רצח, יש לירות בתוקפים כדי להציל חיי אדם, לא כדי לקחת את חייהם שלהם כשאינם מהווים עוד סכנה. אם התמונה המשתקפת מהסרטונים משער שכם נכונה, לא מדובר רק בהפרה של הוראות הצבא והמשטרה, אלא גם במעשה שמבטא אדישות לחיי אדם שראוי שייחקר".

    ח"כ עופר כסיף: "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה. ירי באדם פצוע או שרוע שאינו מהווה סכנה, יהיה מעשהו אשר יהיה, הוא פשע מלחמה בעליל".

    מנגד, ראש הממשלה, נפתלי בנט גיבה את הלוחמים: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

    המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי ביקש לזרז את פעולות בדיקת האירוע ושיבח את הלוחמים. "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לניטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולנסיון לפגע גם בהם", אמר המפכ"ל.

    "באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש.

    שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פרוסים בימים אלה בכל רחבי הארץ תוך התמודדות חסרת פשרות בפשיעה ובטרור ואני חוזר על מה שאמרתי באום אל פחם – מי שיבקש לפגוע ולפגע בשוטרים ואזרחים, ידע שדמו בראשו".

    מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן גיבה את הלוחמים: "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות ע״י מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים. הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים.

    אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום.

    ישנה הערכות גדולה עם פריסה רחבה של כוחות משמר הגבול ברחבי הארץ ובירושלים בפרט וזאת בכדי לתת ביטחון לתושבים, הלוחמים ימשיכו לעמוד על המשמר באופן מקצועי ונחוש. כחיל מקצועי נלמד את הפרטים המדוייקים כמו בכל אירוע".

    גם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, בחר לגבות את לוחמי המג"ב: "הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ. ‏"כשיש ספק אין ספק".

    מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירת הפיגוע. בסיום הערכת המצב אמר מפקד המחוז: "תגובתם של השוטרים שנטרלו את המחבל בתוך שניות בודדות מנעה את המשך הפיגוע ופגיעה נוספת בחיי אדם. אין תחליף לערנות ולדריכות המבצעית שלנו בכל זירה ובכל זמן. אני מגבה את שוטרי מג״ב שהגיבו לפיגוע בנחישות תוך חתירה למגע והשיבו בירי לעבר מחבל שניסה לרצוח אזרחים ושוטרים. אנו נמשיך לפעול בנחישות אל מול איומי הטרור באשר הם ולהגן על אזרחי מדינת ישראל".

    צילום: דוברות המשטרה

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "מצדיע לשוטרי מגב שהרגו את המחבל, מגיע להם צל"ש ולכל המצקצקים, גם כשמחבל שוכב על הרצפה, הוא מהווה סכנה ויכול להפעיל מטען חבלה. אני משבח את לוחמי מג"ב על פעילותם המהירה בנחישות ובמהירות, שהרגו את המחבל המתועב, וצריך שיהיה ברור לכולם, שמחבל שיוצא לרצוח יהודי יהרג במקום".

    כזכור, היום (שבת) בסביבות השעה 16:30, הגיע מחבל (25) תושב סלפית, סמוך לכיכר שער שכם במזרח ירושלים ולאחר שהתקרב לעבר אזרח שחלף במקום, שלף סכין ודקר אותו. בנוסף ניסה לדקור לוחם מג"ב שפעל במקום. עירנותם ותגובתם המהירה של השוטרים הביאה לנטרולו של המחבל.

    פצוע באורח בינוני בפיגוע דקירה בשער שכם: המחבל נוטרל

    כתוצאה מפיגוע הדקירה, פונה אזרח באורח בינוני- קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיעו לזירה ולפני זמן קצר, קיים מפקד המחוז הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירה.



    0 תגובות