כחודשיים לאחר שהתפטר: סבסטיאן קורץ פורש מהפוליטיקה האוסטרית

    שלמה ריזל No Comments on כחודשיים לאחר שהתפטר: סבסטיאן קורץ פורש מהפוליטיקה האוסטרית

    כחודשיים לאחר שהתפטר מתפקיד הקנצלר האוסטרי בעקבות חקירת משטרה בחשד לשחיתות, סבסטיאן קורץ הודיע על פרישה מוחלטת מהחיים הפוליטיים: "היה לי הכבוד הגדול לשרת את הרפובליקה במשך 10 שנים"

    קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קנצלר אוסטריה לשעבר, סבסטיאן קורץ הודיע היום (חמישי) על פרישה מהחיים הפוליטיים. הודעתו מגיעה מספר שבועות לאחר שהתפטר מתפקיד הקנצלר, בעקבות חשדות לשחיתות. קורץ נכנס לראשונה לתפקידו בדצמבר 2017 בגיל 31 בלבד ונחשב לאוהד גדול של ישראל.

    במסגרת החקירה המשטרתית המתנהלת בימים אלה באוסטריה, חוקרת המשטרה חשדות לפיהם ביצעו פוליטיקאים ובכירים במפלגת השלטון הטייה של תקציבי פרסום גדולים לטובת עיתון אוסטרי בתמורה לסיקור אוהד.

    על רקע החשדות נגדו, דרשו מפלגות החברות בקואליציה האוסטרית מקורץ להתפטר מתפקידו ואם לא היה עושה כן, הממשלה הייתה צפויה ליפול ממילא. בעקבות זאת, הוא הודיע לפני כחודשיים על התפטרותו, אולם נשאר יו"ר המפלגה השמרנית והמושך בחוטים בפועל.

    "אחרי 10 שנים בממשלה הפדרלית החלטתי לפרוש מהפוליטיקה ומכל המשרדים הפוליטיים", הודיע היום קורץ. "לא קיבלתי את ההחלטה הזו בקלות. אבל זה לא מעורר בי מצב רוח – להיפך: אני אסיר תודה על כל מה שאפשר לי לחוות ועל מה שהספקנו לאוסטריה. מלבד ההצלחות בתוכן, כגון רפורמת המס בר קיימא, הכנסת הבונוס המשפחתי או המודרניזציה של המיקום הכלכלי, שמחתי ביותר להיפגש עם אנשים בכל אוסטריה. לעתים קרובות אומרים שפוליטיקה היא עסק כפוי טובה. אני לא רואה את זה ככה בכלל. כי הדיון בפוליטיקה הוא לרוב חזק, אבל בכל זאת נחמד לעשות משהו שאתה משוכנע בו ובהרבה מפגשים יומיומיים עם אנשים תמיד קיבלתי הרבה בחזרה".

    הוא הוסיף: "חשוב לי להודות היום לכל מי שהיה לי את ההזדמנות לעבוד באוסטריה. קודם כל כמובן עם הצוות שלי על המאמץ הבלתי נלאה, עם כל מפלגת העם בכל הרמות, מהעירייה ועד צוות הממשלה ועם כל התומכים, המצביעים. אני מצפה עכשיו לשלב החדש בחיי וגם לזמן עם משפחתי והבן שלנו. היה לי הכבוד הגדול לשרת את הרפובליקה במשך 10 שנים".



    0 תגובות