"נס גדול היה שם": כך חוגגים בחשאי במדינות אויב את חג החנוכה

    אבי יעקב No Comments on "נס גדול היה שם": כך חוגגים בחשאי במדינות אויב את חג החנוכה

    חנוכיות וחומרי הסברה בשפה הערבית נשלחו בחשאי, דרך מדינה שלישית למאות יהודים המתגוררים במדינות ערב ועומדים בקשר עם 'מחלקת שורשים' של יד לאחים |  יד לאחים: "הסיסמה 'לא מוותרים על אף יהודי', היא הסיבה שאנחנו עושים מאמצים עילאיים כדי להגיע לכל יהודי ויהודייה" 

    צילום: פלאש 90
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יד לאחים פועל בשנים האחרונות במרץ בקרב יהודים המתגוררים במדינות ערביות ויהודים דוברי ערבית בעולם כולו, זאת לצד פעילות ענפה ורחבה אל מול יהודים דוברי ערבית במחנות פליטים שנולדו לאמא יהודייה ושואפים לחזור לזהותם ולעמם. הארגון מספק להם מידע יהודי ועזרה דתית מסוגים שונים, כולל שיעורי תורה בטלפון ומשלוחי פריטי קודש לחגים, ועוד.

    הקשר הגובר והולך עם יהודים דוברי ערבית, העלה את הביקוש למידע יהודי בשפה הערבית, כולל הדרכה הלכתית במגוון סוגים. ב'יד לאחים' הרימו את הכפפה: הם יצרו שיתוף פעולה עם 'ערוץ יהדותון' שהפיק עשרות סרטוני הסברה יהודיים שתורגמו במגוון שפות, גייסו שחקנים דוברי ערבית ויצרו דיבוב בערבית לסרטון על חג החנוכה. מדוע חוגגים אותו, איך מדליקים את החנוכייה, מה עוד עושים בו ועוד.

    ביד לאחים החלו בהפצה הסרטון באמצעות הרשת וכן בשליחתו למאות היהודים עמהם הוא עומד בקשר, תוך שהוא מבקש מהם להעבירו הלאה ליהודים נוספים. במקביל העביר הארגון דרך מדינה שלישית מאות ערכות חנוכה, שכוללות חנוכיות ונוסח הדלקת הנרות, ליהודים במדינות אויב – ובהן לוב, עיראק, תימן, לבנון וכורדיסטן.

    אמיר, איש 'מחלקת שורשים' הדובר ערבית שוטפת אומר כי "יהודים בארצות ערב לרוב חיים בפחד ומקיימים את יהדותם בהיחבא. לחלקם אנו עוזרים לעלות לארץ אבל אנו גם עוזרים למי מהם שרוצה להישאר במולדתו ולחיות בסתר כיהודי. בכל פעם אנחנו נדרשים למצוא פתרונות יצירתיים להעברת הערכות שלא ניתן כמובן להשיגן באותן מדינות. פעם זה ארבעת המינים, פעם זה חנוכיות".

    ביד לאחים אומרים: "הסיסמה שלנו 'לא מוותרים על אף יהודי', זו הסיבה שאנחנו עושים מאמצים עילאיים כדי להגיע לכל יהודי ויהודייה, שפונים אלינו ומבקשים את עזרתנו לשוב לעם ישראל".



    0 תגובות