ראה"מ שוחח עם מזכיר המדינה: "איראן מבצעת סחיטה גרעינית"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ שוחח עם מזכיר המדינה: "איראן מבצעת סחיטה גרעינית"

    ראה"מ נפתלי בנט שוחח לראשונה מאז נפתחו שיחות הגרעין בוינה, עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ואמר לו כי "איראן מבצעת "סחיטה גרעינית" כטקטיקת משא ומתן, וכי הדבר צריך להיענות בהפסקה מיידית של המו"מ. על פי הפרסומים הנשיא ביידן מסרב לשוחח עד עתה עם ראה"מ בנט

    מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן צילום: Marc Israel Sellem/POOL
    14:19
    18.04.24
    מיכל ירושלמי No Comments on מגיע לך כתר: גיטי שוורץ במסר מיוחד לנשות החיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע שיחות הגרעין המתקיימות בוינה בין המעצמות לאיראן, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (חמישי) עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן לראשונה מאז פתיחת השיחות בוינה. על פי הדיווחים הנשיא ביידן מסרב לשוחח עם ראה"מ מאז התחדשו השיחות בוינה.

    בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב כי השיחה עסקה ברובה בסוגיית הגרעין האיראני. מזכיר המדינה עדכן את רה"מ על הנעשה בשיחות בין איראן למעצמות בוינה.

    ראש הממשלה התייחס להודעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שהתפרסמה במהלך השיחות, לפיה איראן החלה להעשיר ברמה של 20% בצנטריפוגות מתקדמות במתקן התת-קרקעי בפורדו, ואמר, כי איראן מבצעת "סחיטה גרעינית" כטקטיקת משא ומתן, וכי הדבר צריך להיענות בהפסקה מיידית של המו"מ ובצעדים קשים מצד המעצמות.

    עוד דנו השניים בהתמודדות עם זן האומיקרון, בחידוש מלאי כיפת ברזל, וכן בסוגיית הבנייה בעטרות. שעל פי הדיווחים התקשורת הבהיר ראה"מ לצוותו של הנשיא ביידן כי לא תהיה בנייה בשכונה החדשה שאושרה בעטרות.



    0 תגובות