אחיו של אחד היהודים שנכנסו לרמאללה בריאיון: "היה לנו נס חנוכה גדול"

    איתי גדסי No Comments on אחיו של אחד היהודים שנכנסו לרמאללה בריאיון: "היה לנו נס חנוכה גדול"

    יעקב ישראל אחיו של אחד היהודים מאלעד שנכנסו בטעות לרמאללה וכמעט נרצחו באכזריות, מספר בריאיון ל"מהדורת הבוקר" על רגעי הדרמה במשפחה והסיבה לכניסה לרמאללה, "מדובר בחבר'ה חרדים בלי וויז, רצו לנסוע לקברי החשמונאים ואדם הכווין אותם בטעות". האח סיפר כי לוחית הרישוי הסגירה אותם מייד כי מדובר בישראלים. ועל הסיבה לנס לדברי המשפחה, "שיעור התורה שמסר בשבת האחרונה"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יעקב ישראל אח של אחד מהיהודים שנכנסו בטעות לרמאללה וכמעט עברו לינץ' אכזרי, בריאיון היום (חמישי) ל"מהדורה הבוקר" מספר על רגעי הדרמה במשפחה, "היה לנו פשטו נס חנוכה. ההורים היו באירוע אמש, דובר צה"ל התקשר אלינו וההורים חשבו שזו מתיחה ולא התייחסו. שהם חולצו ידענו. דיברתי עם אחי אתמול שהיה במשטרה סיפר לי כי האירוע היה רק כמה דקות".

    יעקב סיפר בריאיון כי אחיו וחברו "נסעו אמש לכיוון קברות המכבים ליד חשמונאים, הם חבר'ה חרדים בלוי וויז, הם נסעו מהתחנה ושאלו אדם אחד איך מגיעים לקברי המכבים? הוא הצביע להם לאן שהצביע ונסעו לכיוון. אנשים נוסעים בלילה ויכול להיות ששמו שירים ולא שמו לב".

    האח התייחס לשילוט המזהיר מפני כניסה לרמאללה ואמר, "יש שילוט אבל הם לא שמו לב וכל אדם יכול לטעות. הרכב בגלל לוחית הזיהוי יש קלטו שהוא ישראלי. אחי לומד בישיבה באשקלון, וחבירו משילה. חלק מאנשים אמרו לי כי זה היה נראה סוג של חטיפה, כי הערבים שהיו איתם באוטו, העבירו אותם לספסל האחורי והם רצו לפגוע בהם, אבל אני לא יודע איך" ציין האח.

    יעקב מספר על השיחה עם אחיו כשהיה בתחנת המשטרה, "אחי אומר לי שהם בסדר והכל מצויין, והמשטרה הפלסטינית הוציאו אותם מהר תוך כמה דקות והמשפחה שלנו מודה להם, גם כוחותינו פעלו מהר מאוד להוציא אותם".

    על הלקח מסיפור אומר האח יעקב, "הלקח הוא שצריך להיות עירני לאן נוסעים? לאיפה נכנסים? יש גם שלטים באזור אבל אנשים עוברים בשביל נחל, אנשים לא יודעים אם זה מכאן מתחיל האיסור או רק אזהרה".

    בסיום השיחה אומר ישראל, "אנחנו במשפחה חושבים שזה הגורם לנס, בשבת האחרונה המשפחה נסעה לדרום והוא כל שבת מארגן שיעור לבחורים נושרים באלעד, הוא מסר לנוער הזה שיעור עד 2 בלילה, ואנחנו חושבים שבזכות זכות הרבים קרה לו הנס".



    0 תגובות