גורם ברבנות: רפורמת הגיור של השר כהנא תוביל אותנו לגיור קונסרבטיבי

    אבי רבינא No Comments on גורם ברבנות: רפורמת הגיור של השר כהנא תוביל אותנו לגיור קונסרבטיבי

    על פי המתווה של השר כהנא, מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק ורבני ערים יוכלו להקים הרכב בית דין לגיר במסגרת מערך הגיור הממלכתי, כדי לאפשר לחצי מיליון אזרחים שאינם יהודים ע"פ ההלכה, לעבור את הליך ה"גיור"

    מתן כהנא צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות חריפות במפלגות החרדיות, למתווה הגיור החדש שפרסם הבוקר השר לשירותי דת, מתן כהנא, ולפיו, רבני ערים יוכלו לגייר, אם כי במסגרת הרבנות הראשית. "זהו הרס וחורבן", אמר ח"כ יואב בן צור. "השר כהנא מעניק מתנה לגויים ביום אידם", אמר ח"כ אורי מקלב. וגורמים בכירים ברבנות אומרים: יש מי שמעוניין לגייר מאה אלף קטינים בניגוד גמור להלכה, והשר כהנא מבקש לקדם את זה.

    על פי המתווה של השר כהנא, מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק ורבני ערים יוכלו להקים הרכב בית דין לגיר במסגרת מערך הגיור הממלכתי. בנוסף, יוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים, תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין להרכבים המקומיים ולרב הראשי ולמועצת הרבנות הראשית תהיה סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר.

    השר כהנא, בהודעתו, לא מסתיר את רצונו להפוך חצי מיליון גויים החיים בישראל ואינם יהודים על פי ההלכה, ל"יהודים" בהגדרה. "במדינת ישראל חיים כיום קרוב לחצי מיליון אזרחים שאינם יהודים ע"פ ההלכה. מדובר בצאצאי יהודים מזרע ישראל החיים איתנו בצבא, בעבודה, בלימודים ובכל מרחבי החיים. הגיעה העת לאפשר לכל מי שחפץ להצטרף לחיק העם היהודי ע"פ ההלכה ולעשות זאת בהליך גיור מאיר פנים. עלינו כמדינה החובה והזכות לעשות הכל על מנת שזה יקרה. חוק הגיור הממלכתי שאני מוביל יאפשר לרבני עיר לחזור ולגייר כבעבר, ירחיב את תכניות הלימוד והליווי למתגיירים ויאפשר לכל המבקש להצטרף במלוא המובן לעם ישראל. להשלים הליך גיור בפני בית דין רשמי של מדינת ישראל".

    בסביבתו של השר לשירותי דת טוענים, כי התכנית גובשה בתיאום רבנים מהציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן ולאחר עשרות שנים רבני ערים יוכלו לחזור לגייר ומעמד הרבנות הראשית כסמכות עליונה יישמר, לצד זאת שתעודת הגיור תהיה "ממלכתית ואחידה".

    גורם בכיר ברבנות הראשית אומר, כי רפורמת הגיור נועדה לאפשר לרבני עיר לגייר, במטרה אחת ויחידה: לאפשר לרבני צהר לבצע גיור קטינים ללא כל הליך הלכתי אמיתי. "לשיטתם, צריך לגייר ללא קבלת מצוות ובהליך מהיר, כמאה אלף קטינים שחיים בישראל. כמובן שעל פי ההלכה הדבר אסור בתכלית האיסור וזו הסיבה מדוע בוער לכהנא וחבריו להוסיף את רבני הערים". הגורם הבכיר הוסיף: "הגיור בישראל אחרי החוק הזה יהיה גיור קונסרבטיבי".

    גם במפלגות החרדיות מגיבים למתווה ומותחים ביקורת חריפה עליו.

    ח"כ אורי מקלב אמר: "השר כהנא מעניק מתנה לגויים ביום אידם, לצערינו זהו מתווה של זילות בייחוס ובכל הכבוד של האומה היהודית, הם בועטים ועוקרים הכל. כפי שחששנו, שר הדתות הופך את תהליך הקבלה לעם הנבחר השורשי והיסטורי לרישום לקנטרי-קלאב. הם מובלים אותנו במהירות להקים מערך פנקסי ייחוס קהילתיים".

    ח"כ אוריאל בוסו הגיב: "אחרי רפורמת הכשרות וההצהרות הבלתי פוסקות מבית השר כהנא, כעת מגיעה רפורמת הגיור. עד כה בחר השר כהנא להתעלם מהבעיות האמיתיות, ובחר לעצמו רשימת נושאים מתריסים כדי ליצור סדקים במעמדם של הרבנים הראשיים. תוך סתימת פיות, כך לא מתנהל איש מקצוע שהגיע כדי לטפל במצוקות. כל מהלך שלא יהיה בכפוף להחלטת הרבנים הראשיים, הגורם המוסמך, הינו פגיעה חמורה בציבור, במסורת, ובממסד היצוק מדורי דורות שנקרא הרבנות הראשית".

    ח"כ יואב בן צור בתגובה לפרסום מתווה הגיור הבוקר: "לא היה הרס וחורבן למוסד הרבנות הראשית והמסורת היהודית כמו שמוביל השר להריסת הדת מתן כהנא. מערכת הגיור היא ציפור הנפש של העם היהודי והפגיעה בו תוביל להתבוללות קשה. אין מנוס, נצטרך להקים מערך ספרי יוחסין פרטי".

    יו״ר סיעת יהדות התורה, ח״כ יעקב ליצמן: "רפורמת הגיור של השר מתן כהנא חושפת את הזהות היהודית במדינת ישראל לסכנה קיומית, של התבוללות. מדובר במתווה מסוכן, פסול ומנוגד להלכה, שיהפוך את הגיור בישראל לקונסרבטיבי, ויאלץ את שומרי המצוות להתארגן להקמת מערך ספרי יוחסין אלטרנטיבי.

    הדיבורים של השר כהנא על הקמת ״ועדת רבנים חיצונית״ הם חלק מהמשך ניסיונות הפגיעה שלו ברבנות הראשית ובסמכותה ההלכתית. מתווה ההרס הפוגעני של ממשלת הזדון הרפורמית בראשות בנט-לפיד-ליברמן, בהובלת מתן כהנא, מחזיר אותנו בזמן הזה למה שהיה בימים ההם, כשעמדה מלכות הרשעה להשכיחם תורתך ולהעבירם מעל חוקי רצונך. אנו מאמינים ובטוחים כי נצח ישראל לא ישקר. היו לא תהיה".

    נזכיר, כי בעבר הרחוק, רבני ערים בישראל יכלו לבצע הליכי גיור. בשל פרשיות שוחד שונות שפורסמו בעבר, לצד בעיות ביטחוניות חמורות, החליטה הרבנות הראשית להפסיק את הגיורים ע"י רבני הערים, והנושא הועבר לסמכותם של דייני בתי הדין הרבניים, לצד מערך בתי הדין המיוחדים לגיור.



    0 תגובות