- רדיו קול חי - -

חברת החשמל משיקה: קרן סיוע בהיקף של 15 מיליון ש"ח בשנה

חברת החשמל השיקה אמש, נר שני של חנוכה, את "קרן אור", קרן סיוע בהיקף של 15 מיליון ש"ח, לתשלום חובות חשמל של לקוחות אשר נקלעו למצוקה כלכלית בהשתתפות שרת האנרגיה, קארין אלהרר, נציב זכויות לאנשים עם מוגבלויות, דן רשל, ומנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך.

חברת החשמל החליטה להקים קרן סיוע מתוך הבנה שלמרות הרגולציה הקיימת וניסיונות החברה לתת מענה למקרים הדורשים טיפול מיוחד עדיין קיימים מקרים הדורשים סיוע ותשלום בחשבון החשמל.

בראש קרן הסיוע מועמדת להיות עו"ד רוני (פנטנש) מלכאי, מנהיגה חברתית המקדמת יוזמות חברתיות שונות ופועלת למען אוכלוסיות מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית. מנכ"לית הפורום הציבורי כפרי הנוער והפנימיות לשעבר. וכן ניהלה במשך כעשור את אגף הדוברות ופניות הציבור במשרד הרווחה והשירותים החברתיים.

הקרן תנוהל על ידי גוף ציבורי עצמאי ותורכב מנציגי משרדי הממשלה רלוונטיים וארגונים חברתיים וההחלטות ביחס לקבוצות זכאיות ייקבעו ע״י הקרן. פעילות הקרן תהיה בתיאום עם עובדי מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות וארגונים חברתיים, כך שהפנייה לקרן תגובה בהמלצה של גורמי מקצוע.

הקריטריונים לזכאות ייקבעו במהלך הרבעון הראשון בשנת 2022, אז גם תחל הקרן לפעול.

שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "אני מברכת על המהלך החשוב לסיוע לשכבות המוחלשות באוכלוסייה. כמי שבמהלך עשייתה הפרלמנטרית התמקדה בצמצום פערים בחברה, ובייחוד לאחר משבר הקורונה, אני יודעת כמה סיוע שכזה נזקק על מנת לסייע למשפחות המתמודדות עם קשיים כלכליים".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: ציין כי "חברת החשמל שמה בשנים האחרונות דגש על גמישות מרבית בסיוע ללקוחות עם צרכים מיוחדים ועל רקע הקורונה הורחב מעגל הסיוע לקשיים כלכליים. הועדה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בדרך שבה חברת החשמל מנצלת את המשאבים העומדים לרשותה למען הלקוחות".

אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה בחברת החשמל הוסיף: "כבר כמה שנים חברת החשמל מנהלת שיח הדוק עם הארגונים החברתיים ובסופו של יום כל רעיון או יוזמה שצמחה מסביב לשולחן המשותף קרמה לה עור וגידים לכדי מהפכה בתפיסה".